logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Elektrokola
  • Test, Crossover od Cube

Test, Crossover od Cube

Elektrokola s nízkým nástupem dominují na domácím trhu spíše v nejnižší cenové kategorii a nejednu postarší e-bikerku lze dost často vidět na fullu s obludně širokými plášti, na nichž brázdí asfaltové cyklostezky. Přitom nabídka je dnes tak pestrá a existuje řada přechodových modelů. Jako třeba námi testovaný dámský e-bike Nuride Hybrid Pro 500, jenž značka Cube kategorizuje jako crossover, schopný zvládnout město i lesní stezky, a to vše s maximem komfortu pro uživatele.

Pohodlí na prvním místě

Testovaný e-bike je z letošní modelové řady, ale v několika variantách pokračuje i do příští sezony. Pokud bychom měli nějaké dámě důchodového věku doporučit elektrokolo, na němž zcela pohodlně nastoupí i bez nutnosti zvedat nohu zbytečně vysoko, chce mít pohodlí, jistotu i na horším povrchu ve městě, případně bude provozovat cyklo e-turistiku na širokých lesních cestách, bude to Nuride. Jistě, každý jen trochu sportovně založený e-biker, a že to je v naší republice dle obtažených dresů a převážně horských typů elektrokol asi většina, nad tím ohrne nos, ale kdo trochu přemýšlí, bude tuhle variantu elektrokola považovat za geniální.

Masivní hliníkový rám totiž kombinuje pohodlí městských kol s odolností těch do terénu, takže nepřekvapí masivní partie kolem hlavy a opravdu hodně masivní spodní trubka ukrývající rámovou baterii Bosch. Tuhý horní plastový kryt lze jednoduše sejmout po stisknutí tlačítka, a jelikož byl náš e-bike osazený menší 500Wh baterií, zbylo v trubce ještě dost místa třeba pro větrovku. V nabídce je ale i varianta se silnější 625Wh baterií, a ta by měla vnitřní prostor vyplnit téměř kompletně. Spodní a vlastně jediná hlavní rámová trubka přechází masivním svarem v šasi motoru, jemuž nechybí spodní plastový kryt. Hodně široký profil sedlové trubky se směrem nahoru zužuje na standardní rozměr a dost nápadný je rozdíl mezi řetězovými vzpěrami, kdy ta levá je snad jednou taková než pravá, jejíž tloušťku omezuje přítomnost převodníku. Na patkách, stejně jako na sedlových vzpěrách, nechybí závity pro montáž nosiče a blatníků, některé varianty tohoto modelu přitom výrobce nabízí již sériově osazené těmito doplňky. Zde byl i zadní stojánek s nádherně integrovaným uchycením montovaný dodatečně, ale je vidět, že na detailech si výrobce opravdu dal záležet a vše krásně lícuje.

Hrana rámu v místě nástupu nad motorem sice není nějak extrémně nízko, našla by se řada městských kol s výrazně nižším provedením, ale s ohledem na konstrukci, středový pohon a masivnost trubky je to pořád níž než u dámského rámu či varianty Trapeze, kterou Cube řadí někam mezi čistě dámský a pánský rám. Co je naopak luxusně komfortní, to je výška řídítek na stavitelném představci, navíc s „Head Block“ mechanismem, který brání nechtěnému přetočení řídítek. Hluboká řídítka, ergonomické gripy a výrazně polstrované sedlo kratšího střihu, to jsou kontaktní body, které budou uživatelku kola doslova rozmazlovat. Totéž platí i pro pružinovou přední vidlici, která se ukázala jako maximálně schopný „vyzobávač“ i těch nejmenších nerovností, ačkoliv jsme zprvu měli dojem, že její pocitově menší zatížení vahou jezdce a strmější hlavový úhel tomu nebudou zrovna vstřícné. Rovněž objemnější devětadvacítky jsou výrazným přispěním k vyhlazení nerovností a navyšují celkovou stabilitu kola, takže tady nelze cokoliv vytýkat, stejně jako v případě pohonu. Ten působí v segmentu rekreačně-sportovních kol možná až nepatřičně a klidně by zde mohla být slabší varianta Active, nicméně 75Nm krouťák je zde ospravedlnitelný asi jako u luxusní limuzíny. Aby výkon nikde nechyběl, dalo by se to vysvětlit, a oprávněně, protože co může být horšího, než když vám chybí síla v kopcích, což se tady rozhodně nestane. To už jsme ale u samotné jízdy, takže pohodlně přehodit nohu přes rám, usadit se jako paní starostová hezky s hlavou zpříma a vyrazit.

Všude s jistotou

Nízký nástup, maximum hmotnosti v těžišti, a i přes devětadvacítkový průměr kol naprosto jisté ovládání s poměrně točivým předkem. Takhle na nás Nuride působilo od prvních metrů a opravdu je to o maximu pohodlí. Displej Purion sice nehýří nadbytkem údajů, ale ovládání pohonu je dobře přístupné a uživatelka určitě nebude mít problém s volbami jednotlivých režimů. I když kolo váží pod pětadvacet kilogramů, není pocitově tak svižné, jako standardní horské či krosové modely se stejným pohonem. Prostě je to o pohodlí, takže režim Eco byl v permanenci spíše jen ve městě a na rovině, ale jinak jsme jezdili převážně na Tour a E-MTB, jenž byl nakonec nejideálnějším pomocníkem v kopcích. Vyšší pozice řídítek nezavání nějakým zdoláváním prudkých stoupání a rovněž délka rámu tomu nijak moc nenahrává. Výkon motoru pak dokázal dostat kolo na zadní, jakmile jsme za to ve výjezdu hodně vzali, ale byl to spíš jen test síly motoru a schopností převodů či 175mm klik, než abychom testovali, zda kolo umí vyjet nějaké ty stojky. Stále je třeba mít na zřeteli, že posed je spíš z kategorie komfortních městských kol a terénní devětadvacítky či přední 100mm odpružení jsou zde spíše jakýmsi bonusem pro navýšení komfortu a možnost zavítat i na lesní cesty. Nicméně geometrie má parametry zcela standardní, byť trochu kratší devětadvacítky, občas překvapila, jak ochotně zvládla některé pasáže. Vypadá to pak trochu zvláštně, pustit se do terénu na kole, jehož rám vypadá jak určený jen do města, ale přitom zdvih vidlice a celkový projev neprotestují proti jízdě v lehčím terénu. Je to univerzální výletník, jenž nabídne vynikající stabilitu i ovladatelnost dané jednak hmotností maximálně v těžišti a pak kratší geometrií nebo slušnou točivostí předního kola. I přes objemnější devětadvacítky nebude problém se s kolem vejít v náklonu do ostřejší zatáčky nebo manévrovat ve městě. Jistě, není to terénní e-bike, abychom mohli mluvit o nějakém dovádění v rozbitých pasážích, ale jednoduché manévrování je poměrně silnou stránkou tohoto kola. Stejně jako převodový rozsah či výkon brzd na 180mm kotoučích, prostě jako když si pořídíte pohodlné SUV do města a občas zajedete na polňačku. Všude budete mít pohodlí i výkonu víc než dost.

Galerie kola ZDE

Technické specifikace:

Rám: Al Superlite, Agile Comfort Geometry

Vidlice: SR Suntour XCM ATB, 100 mm

Kliky: Acid, 38 z., 175 mm

Brzdy: Shimano BR-MT200, 180 mm

Řazení: Shimano Deore, 1x10

Přehazovačka: Shimano Deore

Náboje: Shimano TX505

Ráfky: Cube EX23

Pláště: Schwalbe Smart Sam, 29x2,35“

Kazeta: Shimano Deore, 11-42

Řídítka: Cube, 720 mm

Představec: Satori Up2Plus

Sedlo: Nature Fit Sequence Comfort

Sedlovka: Cube

Motor: Bosch Performance CX

Baterie: Bosch Powertube, 500 Wh

Displej: Bosch Purion

Hmotnost: 24,3 kg

Cena: 67 990 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Test, Apache Tuwan Comp 29

Český e-bike vylepšený o český senzor ulehčující řazení, to je testovaný Tuwan, jenž se rodí ve východočeské Úpici. Zmíněný senzor…

  • Datum: 22. 10. 2020
  • Kategorie: Elektrokola

Motor Shimano DU-EP800

Terénní e-biky si žádají více výkonu, takže logicky narůstá síla motorů, tedy jejich krouticí moment, snižuje se jejich hmotnost, hlučnost…

  • Datum: 25. 10. 2020
  • Kategorie: Elektrokola
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru