I když kultovní značka Yeti navýšila pro letošek u svých devětadvacítek zdvihy a vylepšila geometrie i řadu detailů, nejvíce se změny dotkly modelu s paradoxně nejnižší hodnotou zdvihu. Model SB120 totiž konstrukcí rámu vychází nově ze svých „drsnějších“ sourozenců a je kolem, které umí být rychlým trailbikem a současně i zbraní pro nejtechničtější XC okruhy či maratony, přesněji Down Country strojem.
Vše je jinak
Model SB120 byl ve své první variantě SB100 čistě XC strojem, aby následně verze SB115 se zadním 115mm a předním 130mm zdvihem zamířila na náročnější tratě i do trail segmentu. Stále ale šlo o lehce kompromisní geometrii, a především konstrukce rámu se systémem Switch Infinity neměla kluzáky pro spodní čep za sebou, ale vedle sebe, což bylo proti ostatním modelům odlišné. Nová verze už má kluzáky v klasickém „okně“ hezky za sebou a ložiska všech čepů nejsou v rámu, ale v hliníkových dílech zavěšení zadní stavby, tedy i v horním vertikálním ramínku s jednodílným nástavcem tlumiče. Nedošlo ale jen ke změně zavěšení, nýbrž i charakteristika odpružení by měla mít plošší křivku progresivity a samozřejmě narostl o pět milimetrů zadní zdvih, zatímco ten přední, 130mm, je zachován. Výrazný posun je u geometrie rámu, kde se hlavový úhel položil o víc jak jeden stupeň, naopak sedlový je strmých 76,5 stupně. Více v Cykloservisu č. 10/2023
Když jsem si vyzvedával v pražské čestlické pobočce prodejny Intersport první testovací bike Genesis, překvapila mě nevtíravá ochota…
Otestovat nejdražší sedlo v nabídce značky může občas zavát pod sedací partie kousek i v ceně nějakého základního kola. Jenže u domácí…