Výkon 450 lumenů je pro zadní blikačku už pořádná nálož a testovaná novinka japonského Cateye je díky tomu v provozu naprosto nepřehlédnutelná. Pokud se tedy nemůžete zbavit obav, že vás při tréninku některý řidič neuvidí, s ViZ450 můžete být mnohem klidnější. A to i zásluhou denního režimu – ano Cateye doporučuje být osvětlen i přes den, stejně jako to mají ze zákona přikázané auta. Má to samozřejmě svou logiku.
Svými rozměry a hmotností 45 gramů lze blikačku označit za klasiku. Vyložená minimalizace se zde nekonala, prim hrála propracovaná optika OptiCube s rozsahem viditelnosti 180 stupňů a především co nejvyšší výdrž na jedno nabití. Tři vysoce výkonné LED diody plus dvojice dalších „chip“ LED diod napájí Li-ion baterie (3,7 V – 1000 mAh) s USB dobíjením. K dispozici jsou čtyři režimy, a sice stálé svícení s intenzitou 40 lumenů, dále klasická blikačka se shodným světelným tokem, případně blikačka se 130 lumeny určená pro jízdu ve skupině a nakonec nejvýkonnější 450lm režim, který výrobce předurčuje pro zmiňované denní použití. Výdrž na jedno nabití je následující: stálé svícení – cca pět hodin provozu, klasická blikačka – 65 hodin, blikačka pro jízdu ve skupině – asi deset hodin. Denní blikačka se 450 lumeny má podle údajů od výrobce vydržet na jediné nabití čtrnáct hodin, přičemž v našem testu jsme naměřili téměř patnáct hodin (!). To je parádní výdrž. A jak je jí dosaženo, když jde současně o nejvýkonnější režim? Jedná se o rychlé střídání blikání mezi jednotlivými diodami a díky kondenzátoru je do trojice hlavních diod poslán přibližně jednou za sekundu velmi silný záblesk s celkovým výkonem 450 lumenů.
Z hlediska provedení se jedná o typický produkt Cateye – s perfektní odolností proti vodě a s ideálně přístupným spínacím/přepínacím tlačítkem, sloužícím také jako indikátor aktuálního stavu baterie a nabíjení. Výhodou je i automatické přepnutí do ekonomičtějšího režimu blikání, pokud se kapacita baterie výrazně sníží. Konektor pro dobíjení USB mikro-B je příkladně utěsněný a nabití (po předchozím úplném vybití) trvalo přibližně tři hodiny. Pochvalu zasluhuje také jednoduchý, ale maximálně funkční systém uchycení, jenž je kompatibilní i s plochými „aero“ sedlovkami.
Cena blikačky ViZ 450 je 1190 korun. To je sice o něco víc, než jsme zvyklí, ale testovaný model to vynahrazuje výrazně nadstandardní viditelností a vysokou výdrží. Technologie OptiCube je dotažena k naprosté dokonalosti a z hlediska výkonu jde o jednu z absolutně nejlepších blikaček na trhu.
(kad)
Pláště Challenge bývají volbou závodníků a fajnšmekrů, platí to rovněž o nejnovější generaci modelové řady Elite. Ruční výroba se podílí na…
Klasikou posledních jednopřevodníkových a e-bikových let jsou kazety s totálně ojetými nejmenšími pastorky a jen lehce používanými pastorky…