Klasikou posledních jednopřevodníkových a e-bikových let jsou kazety s totálně ojetými nejmenšími pastorky a jen lehce používanými pastorky největšími. Čím to? Motor totiž utáhne i na těžší převody větší kopce a ne každý chce šlapat frekvenčně tak, jak by měl. A bezmotorová klasika? Tak tam to bylo vždycky o ojeté jedenáctce a třináctce, protože nejvíc se jezdí po rovině a zase se točí těžší převody.
Aktuální situace s nedostatkem komponentů bohužel nenahrává ani výměně celých kazet, ani jejich jednotlivých pastorků, což nebylo nikdy samozřejmostí a spíše šlo o náhodu, že bylo možné nejmenší pastorek či dva zakoupit samostatně (vyjma „Campy“, ta má odlišný přístup). Trojici nejmenších pastorků, tedy pokud zrovna jsou na obchodě skladem, nabízí značka SunRace, a to ke svým deseti, jedenácti nebo i dvanáctirychlostním kazetám. Jelikož redakční mullet operuje s kazetou tohoto výrobce a čtvrtý řetěz už nejmenší pastorky prostě „nedaly“, přišlo řešení v podobě náhradních pastorků 11-13-15 zubů vhod. Tři ocelové pastorky se dodávají za přibližně pět set korun včetně hliníkové závěrné matice, trojice pastorků SunRace pro desítkovou nebo jedenáctkovou kazetu jsou pak trochu levnější. Pastorky fungovaly a fungují na kazetě naprosto spolehlivě s plynulým řazením, tedy aktuálně spíše přesněji než zbývající více ojeté pastorky s největším duralovým, jenž by už také snesl výměnu. Ovšem cena kazety lehce pod tři tisíce korun dává smysl výměně pouze nejopotřebovanější trojice pastorků, kde už řetěz střílel a fungující zbytek tak může najíždět další kilometry.
(už)
Začít mluvit o tom, že se subjekt stává tradičním, je hodně o osobním pohledu jednotlivce. Být 30 let v cyklistické branži, to ale…
A nejen zlatá, ale i modrá nebo červená a černá, dle vkusu a především provedení hlavové trubky, aby jí hlavové složení Aerozine XH1.6B…