Kombinace vysokého výkonu, malých rozměrů a vyloženě dostupné cenovky – taková je sestava světel nazvaná Glare USB od značky Force. Za 699 korun je nabízený poměr cena/výkon hodně lákavý, přitom bez jakýchkoli ústupků ze strany kvality. Přední světlo navíc nabízí tok rovných čtyř set lumenů, který je zcela použitelný i pro čistě noční terénní jízdu, zadní blikačka se pak může rovněž pochlubit hodně nadstandardním výkonem a viditelností i z úhlu devadesáti stupňů. Dnes již skoro nepostradatelná je možnost dobíjení pomocí MicroUSB portu.
Přední světlo s označením BUG 400 LM je svými rozměry ne o mnoho větší než běžná krabička od zápalek a na řídítkách působí velmi decentně, a to i díky svému matně černému tělu. Uvnitř bychom našli Li-Pol 1050mAh baterii a před ní propracovanou optiku s čočkovým krycím sklíčkem a výkonnou CREE XPG-R5 LED diodou. Shora za spínacím tlačítkem se nachází indikace aktuálního stavu baterie či jejího dobíjení, vzadu pak dobíjecí konektor s utěsněnou pryžovou krytkou.
Trojice režimů stálého svícení nabízí poměrně velké rozdíly mezi jednotlivými módy, což chválíme. Nejsilnější režim se čtyřmi sty lumeny je vzhledem k rozměrům světla a také k ceně sestavy skutečně hodně nadstandardní – donedávna podobným výkonem běžně disponovaly dvakrát tak velké modely. Oněch čtyři sta lumenů se nám osvědčilo při podvečerních bikových vyjížďkách na sklonku léta, s návratem za úplné tmy, kdy světlo dokázalo velmi dobře nasvětlit terén před kolem. Tok světla sice možná není tak jednolitý jako u některých větších a výrazně dražších modelů s podobným výkonem, ale výrazný střed kuželu je ideální právě pro prokreslení terénní cesty pár metrů před kolem, a to i v trochu vyšší rychlosti. Vzhledem k ceně sestavy a velikosti světla je však jeho výkon vyloženě nadprůměrný a poznámku nelze mít ani k výdrži akumulátoru. Na jedno nabití nám v nejsilnějším režimu vydrželo dvě hodiny a deset minut, pakliže ale budeme trochu s rozumem přepínat mezi dvěma nejsilnějšími režimy, bez problémů můžeme počítat s výdrží okolo tří hodin, přičemž i 50% výkon je stále dostačující k o něco pomalejší jízdě terénem. Nejekonomičtější mód s výdrží okolo osmi hodin přijde ke slovu hlavně v okamžiku, kdy budeme nuceni šetřit energií, ale na asfaltu, případně k městským jízdám, je stále dostatečný.
Zadní blikačka s označením Force COB 16 chip je současnou konstrukční klasikou, využívající luxusně fungující a hlavně nepřehlédnutelný LED pásek. Upnutí klasickou gumičkou do zákrytu sedlovky je zárukou, že i na hodně drahém kole nepůsobí blikačka jakkoli nepatřičně. Li-Pol 500mAh baterie je dobíjena (stejně jako přední světlo) pomocí přiloženého MicroUSB kabelu a rovněž doba nabíjení okolo tří hodin je u zadní blikačky totožná s předním světlem. Čtyři intenzity stálého svícení a stejně tak čtveřice modů blikačky představuje více než dostatek funkcí, přičemž z vlastní zkušenosti známe, že nejčastěji využívaný bude pravděpodobně nejsilnější mód blikačky. Výdrž na jedno nabití se v závislosti na zvoleném režimu pohybuje od necelých tří až po třiadvacet hodin (!!!). Každopádně už druhý nejslabší blikající mód je extrémně účinný. Režim stroboskopu nepatří úplně mezi námi oblíbené, ale jeho účinnost je také vysoká. Přepnutí mezi blikáním a stálým svícením se provádí pomocí „dvojkliku“, přičemž spínací tlačítko je chytře umístěno zboku a nahmatáme jej i poslepu, případně v prstových rukavicích.
(kad)
Brake 5LED, takový je název testovaného zadního světla Longus, které má v sobě integrovanou „brzdovku“. Na první pohled se však jedná o…
Kola domácí značky 4Ever byla poprvé uvedena na trh již v roce 1995, takže kolekce 2020 představuje významné jubileum. Za dobu své…