Corratec šel od svých počátků cestou designové i konstrukční atypičnosti, přičemž jeho bikové rámy s obloukovitou "Bow" koncepcí jsou dodnes výjimečné a především nezaměnitelné. U většiny modelů tohoto výrobce by skutečně bylo možné odstranit loga, a cyklističtí nadšenci by je přesto identifikovali - i v době určité konstrukční unifikace si tato německá značka stále zachovává svou tvář. My jsme do naší rubriky, zaměřené na snoby, veksláky, uhlobarony či materiálové cyklo-fetišisty, tentokrát vybrali nejluxusnější celoodpruženou "sedmadvacítku" od Corratecu, konkrétně model Inside Link 650b XTR. Název tohoto kola pak vypovídá vlastně o všem, co nabízí, tedy o systému zavěšení zadní stavby, o velikosti kol a dokonce o použitém osazení.
Máme před sebou čistě cross-countryově zaměřený bike, který dává svým minimalistickým zdvihem jasně najevo nekompromisně výkonnostní charakteristiku. Hodnota zadního zdvihu se totiž pohybuje mezi pouhými šedesáti až osmdesáti milimetry a přední vidlice nabízí osmdesát milimetrů. Inside Link 650b tedy zjevně nebyl konstruován, aby své majitele rozmazloval extrémním jízdním komfortem, jeho poslání je v rychlosti - v kombinaci velice nízké hmotnosti a ideálního přenosu energie. Nabízený zdvih je pak jakýmsi bonusem, jenž oddálí únavu jezdce a zajistí optimální adhezi za všech podmínek. O ryze výkonnostním určení ostatně vypovídá samotný virtuální závěs, potlačující vliv šlapání na práci zadní stavby.
Z karbonového rámu doslova vyzařuje tuhost, použité profilace jednotlivých partií se tváří skutečně nekompromisně. Matná černá barva karbonu s pohledovou vrstvou přiznávající pleteninu uhlíkových vláken sice rám opticky zeštíhluje, ale mezi závodními XC fully bychom sotva hledali některého "macatějšího" konkurenta. To se navíc týká jak samotného předního trojúhelníku, tak i asymetricky tvarované zadní stavby, zavěšené na dvojici vahadel. Mezi charakteristické prvky rámu patří obří profil nejen spodní trubky, ale také té sedlové, směřující lehce před středové pouzdro. Označení Carbon TCM+ napovídá o použití nejlepšího materiálu, jaký má Corratec na skladě, přičemž výroba rámu probíhá nikoli na Taiwanu, jak jsme u drtivé většiny značek zvyklí, ale v Itálii. Z detailů zaslouží zmínku použití pevné zadní osy, přesmykače typu Direct Mount, kompletního vnitřního vedení bovdenů a v neposlední řadě Post Mount úchytu zadní brzdy. Nemůže chybět ani kónická hlavová trubka s 1,5" spodním ložiskem. Zajímavostí je také použití titanu v případě čepů zadní stavby, německou preciznost pak dokládá třeba dělená podsedlová objímka, jež je velice citlivá ke karbonové sedlové trubce.
Pružicí jednotky dodal Rock Shox, konkrétně se jedná o tlumič Monarch RT3 a vidlici SID 650b. Tlumič využívá trojici přednastavených módů regulujících kompresi, a tedy odolnost vůči nežádoucímu pohupování (na čemž se ovšem hlavní měrou podílí samotná koncepce rámu), vidlici pak nechybí ovládání lockoutu z řídítek. V případě zapletených ZZYZX kol řešil výrobce každý gram, i zde tedy přišel ke slovu karbon. Rychlé, ovšem dostatečně univerzální obutí dodal Continental prostřednictvím modelu Race King. Kompletní sadu Shimano XTR asi nemá cenu komentovat, sice již možná někomu trochu zevšedněla, ale pořád je tím nejlepším, co si můžeme na kolo pořídit. Snad jen "dvouplacka" s velkým převodníkem s 38 zuby nemusí být závodníkům úplně po chuti, takže je v nabídce i klasická verze 24/32/42. Sedlo, představec, řídítka a další doplňky vesměs z karbonu pocházejí z vlastní nabídky, ať už je na nich nápis Corratec, či ZZYZX. A cena kola? Bez koruny rovných dvě stě tisíc. Až si jej půjdete koupit, určitě tu korunu nechtějte zpátky...
Cena: 199 999 Kč
(kad)
Domácí značka Leader Fox přichází pro příští sezónu s kolekcí, která zahrnuje všechny tři v současnosti používané průměry kol. Zatímco…
Přiznám se, že již od poloviny devadesátých let neznám jinou cestu, v případě biku, nežli tu nazývanou full suspension. Kompletní odpružení…