Domácí značka Leader Fox přichází pro příští sezónu s kolekcí, která zahrnuje všechny tři v současnosti používané průměry kol. Zatímco letos tvořily stěžejní část kolekce hlavně šestadvacítky a devětadvacítky, doplněné meziročními novinkami na kolech 27,5 palce, pak příští rok bude mít plnohodnotné zastoupení ve všech průměrech.
Celá kolekce nabrala na barevnosti a díky nové vlastní lakovací lince je i provedení povrchové úpravy na vysoké úrovni, navíc příznivá cena, typická pro kola této značky, zůstala zachována. Stěžejní je opět spolupráce s výrobci vidlic RST a SR Suntour, hydraulické kotoučovky jsou pak rovnoměrně děleny mezi Shimano a Tektro. Potěšující je zapletení domácích ráfků Remerx a stále masivnější nasazení plášťů Schwalbe. Rovněž kvalitní sedla od Selle San Marco nejsou tím, co by zákazník v daných cenových relacích běžně čekal a náboje Shimano se pro budějovickou značku rovněž staly téměř samozřejmostí i v nižších cenových kategoriích.
Celé kolekci dominují devětadvacítky Casper, Grass a Trap, všechny shodně na rámech ze slitiny 6061. Nejdražší Casper má ovšem dvojitě zeslabovanou stěnu trubek kruhového průřezu a s osazením Shimano Deore doplněným vidlicí RST F1 se dostává na hmotnost rovných 13 kilogramů. Grass je pak osazen mixem Alivio a brzdami Tektro s vidlicí RST Blaze a má konstantní stěnu trubek. Trap se odlišuje od dvou sourozenců rámem s hydroformingem tvarovanými trubkami a nápadným dvojitým prohnutím té horní. Pro všechny modely je společná pohodlná kratší geometrie zaručující dobrou točivost a samozřejmě rám s vysokou torzní tuhostí, u každého modelu nabízený ve dvou barevných variantách.
Průměr 27,5 palce má dvojici zástupců v modelech Seven a Jasper, kdy první jmenovaný staví na rámu s prohnutými trubkami, kdežto druhý vsadil na střízlivější kruhovou profilaci. Seven s vidlicí RST RL je osazen mixem Shimano Deore a SLX a nabídne hmotnost 14 kilogramů. Levnější Jasper je díky své barevnosti ukázkou moderních trendů a na rámu ze zeslabovaných trubek se s osazením Alivio a brzdami Tektro dostává na 14,8 kg.
Šestadvacítky jsou prostě i přes neustálou propagaci velkých rozměrů tou nejrozšířenější a nejprodávanější kategorií kol. Pomineme-li tedy v naší zemi tak oblíbená krosová kola. Klasice vévodí již několik kolekcí známá jména, v čele s typem Out Line na rámu ze zeslabovaných trubek, s vidlicí Rock Shox Recon a komponenty SLX a Deore XT, doplňky Truvativ a hmotností 12,3 kg. Stejný rám posloužil jako základ typu Maxx s dostupnějšími komponenty Deore a SLX a vidlicí RST F1. Oba zmíněné modely mají rám s kruhovou profilací trubek, prostorově tvarovanými patkami a prohnutými sedlovými vzpěrami.
Dostupnější typ Zero už se odlišuje konstantní stěnou trubek, jednoduchými plochými patkami a samozřejmě ekonomičtějším osazením ze sad Alivio a Acera, doplněných ráfkovými brzdami Tektro.
Šestadvacítky jsou samozřejmě směřovány i k cyklistkám, kterým je určen model Corrial s mírným prohnutím horní trubky, vidlicí Suntour se 100mm zdvihem totožným s pánskou kolekcí a komponenty Acera a Deore.
Kolekci horských kol zakončuje řada Free čítající trojici dirtových a streetových hardtailů Cocaine, Dragstar a Weeny s nízkým rámem a odolnými komponenty nebo dva celoodpružené freeridové modely Extáze se zdvihy 180 mm na obou osách.
Opravdu povedená je krosová kolekce, kde je hned trojice nejdražších modelů Paradox, Point Pro a State osazena kotoučovými brzdami. První dva mají rámy s prohnutím horní i spodní trubky, třetí pak spoléhá na kruhový profil a přímou klasiku. Všechny modely mají vzduchové vidlice RST a komponentové osazení jde od sad XT a SLX či Deore až po Alivio u modelu State. Dámská i pánská varianta oblíbeného modelu Šumava už spoléhá na ráfkové brzdy a sadu Alivio. Další osmička modelů pak pokračuje postupně až k základnímu osazení, ovšem trochu výjimečný je dámský typ Coraline se sportovním rámem s horní trubkou s výraznějším prohnutím. Ten by měl nabídnout příjemné svezení cyklistkám, které prostě nechtějí typickou horní trubku „dole".
Velice povedená jsou nová elektrokola E-Trap 29" a E-Point 28" s motory 36V/250W v zadním náboji a 36V/10,2Ah baterií Samsung na místě košíku pro bidon. Kotoučové brzdy, spínač režimů v dosahu palce a přehledný displej doplňuje proti celé kolekci odlišné barevné provedení rámů. Cestovní elektrokola Sandy pak vsadila u pánské i dámské verze na baterii v zadním nosiči a motor opět v zadním náboji. Elektrokolekci doplňuje dostupnější kros E-Ferrara v pánském i dámském provedení nebo model Lotus s nízkým nástupem a skládačka E-Urby. Všechna elektrokola mají společné použití 36V/250W motoru v zadním náboji a baterie Samsung.
Kolekce pánských a dámských City kol pro dojíždění a každodenní použití čítá celkem šest modelů s klasickým rámem, ale hlavně variantu s nízkým nástupem, velice oblíbenou u starší generace. Pro ni i pro tělesně postižené cyklisty je určena dvojice tříkolek s jedno nebo třírychlostním nábojem.
Od nejstaršch k nejmladším směřuje nabitá dětská kolekce, která díky zahrnutí všech vyráběných velikostí uspokojí dítě každé výšky a věku. Od nejmenších dvanáctek pokračuje nabídka velikostmi 14, 16, 18 a 20 palců až po velice pěkně provedené čtyřiadvacítky. Děti si tedy v nabídce rozhodně přijdou na své, ostatně jako každý fanda této značky.
(už)
Přiznám se, že již od poloviny devadesátých let neznám jinou cestu, v případě biku, nežli tu nazývanou full suspension. Kompletní odpružení…
Asi málokdo by si dovolil pochybovat o tom, že pláště nebo galusky jsou velmi důležitou částí kola, která maximálně ovlivňuje jízdu, její…