Vidět na cestu, ale i být viděn, znamená dojet bezpečně do cíle. Jedním z mnoha předních svítidel na jízdní kolo na našem trhu je velmi zajímavá Sigma Buster 200. Hned napoprvé, jakmile jsme ji začali studovat, upoutalo hliníkové tělo potažené ochranným silikonovým potahem. Nejde o to, že je příjemné na dotek, ale že vám svítilna nevyklouzne z rukou při manipulaci a silikon chrání i proti vodě. Svítilna se upevňuje na řídítka objímkou pomoci šroubu, kterým otáčíme prsty. Nepotřebujeme tedy žádné nářadí. Svítilnu lze samozřejmě z držáku vysunout a příjemné je, že s ní můžeme na řídítkách otáčet a nejsme odkázáni pouze do jednoho směru světelných paprsků.
Zapíná se tlačítkem na horní ploše. Můžeme zvolit ze šesti světelných módů. Tři běžné, které se liší intenzitou světla, a tři různě přerušované, tzv. flash módy. Od obvyklého (doslova šíleného) stroboskopického efektu , přes střední rychlost blikání až po pomalý SOS. Flash módy využijeme například při jízdě po městě, kde je z pouličního osvětlení zpravidla na vozovku dobře vidět, ale důraz klademe na to, abychom byli vidět především my. Tlačítko vypínače slouží také jako indikace nabití integrované lithium-iontové baterie. Bílé světlo svítí tehdy, když máme k dispozici ještě nejméně 75% kapacity baterie, zelené od 25% do 75% a červené napovídá, že kapacita se pohybuje pod 25%.
Při našem testu nás samozřejmě zajímalo, kam až svítilna dosvítí, jak osvětluje prostor před námi a především doba, jak dlouho vydrží osvětlovat dráhu cyklisty. Výrobce uvádí, že její světelný kužel dosvítí do vzdálenosti 50 metrů. S metrem jsme po lese neběhali, ale podle odhadu to odpovídá. Rozhodně musíme konstatovat, že dosvítí do mnohonásobně vetší vzdálenosti, než jsme potřebovali. Stejně si ji většina cyklistů sklopí více před sebe. Příjemné je, že reflektor je upraven tak, že svítila svítí i lehce do stran. Už jsme si také zvykli, že i výrobci udávaná doba svícení odpovídá realitě. Přesto si údaje vždy zkontrolujeme s touhou výrobce nachytat. S Bustrem 200 budete dostatečně svítit na nejintenzivnější mód (200 lm) zhruba dvě hodiny. Záleží samozřejmě na venkovní teplotě. Na střední mód (100 lm) 3,5 hodiny a na nejnižší 50lm) až 7 hodin. Vyzkoušeli jsme také jeden z flash módů a ten vydržel pracovat přes pět hodin. Námi vyzkoušené doby svícení odpovídaly údajům na obalu svítilny. Doby tedy více než dostatečné, abyste se dostali včas do cíle vaší cesty. Zbývá se zmínit, že z takřka úplného vybití svítilny jsme ji nakrmili pomoci obligátního USB kabelu za necelé tři hodiny do 100% nabití.
Sigma Buster 200 je velmi dobrá a praktická svítilna na kolo. Má jednoduché upínání a jednoduché intuitivní ovládání s příjemnou indikací kapacity nabití. Když k tomu připočteme skvělou svítivost, rozhodně stojí za to si ji zapamatovat, pokud jste zjistili, že nutně světlo na kolo potřebujete. Z peněženky kvůli ní vytáhnete od osmi stovek výše, podle toho, jakého prodejce si vyberete.
(kan)
Belgická mekka cyklokrosu, město Koksijde, inspirovalo zřejmě konstruktéry značky Maxbike k vytvoření stejnojmenného závodního stroje na…
Sada Shimano Dura-Ace byla vždy nositelem nových trendů, které v následujících sezónách pronikly i do níže postavených řad a mnohdy se v…