Nechat si test světla na konec prázdnin je ideální, protože jednak nemusíte vyrážet v deset večer, případně není nutné zdržet se po vyjížďce až do tmy v restauračním zařízení, či naopak vstávat ve čtyři. Podzim a zima jsou na tom se světelnými podmínkami pro testy lépe, zato ale těžko vyjedete v krátkém rukávu. I test světel má prostě svá úskalí, ale to jen tak na odlehčenou, protože testované světlo Author Quantum 700 lm na lehkou váhu nic nebere a v terénu příjemně překvapilo.
Výkonem 700 lumenů je někde na hranici mezi světly pro noční biking a těmi pro každodenní využití, každopádně noční jízdy v terénu zvládlo více než se ctí a příjemně překvapilo, což lze říci i o ceně 595 korun. Válcové tělo světla s rozměry 35 x 95 mm a hmotností 129 gramů včetně držáku na řídítka (na přilbě o něm tudíž skoro nevíte) tvoří hliníková slitina s kvalitní parabolou a CREE XM-L2 LED čipem zajišťujícími optimální rozptyl světla a troufnu si říct ideální světelný kužel. Spínač na horní straně je snadno ovladatelný i bez přidržení světla na řídítkách, kde jej jistí široký gumový pásek, schopný obejmout komfortně i 35mm průměr, případně aero profil. Z držáku na řídítka stačí světlo vysunout a přemístit do držáku na přilbu, jenž je součástí balení a dovolí světlo naklápět pro optimální sklon. Zadní konec světla je vybaven USB vstupem pro nabíjecí kabel a gumovou krytkou. Tu se mi ale bohužel podařilo vzhledem k tenčímu provedení spoje neopatrnou manipulací utrhnout, takže tady je obezřetnost na místě. Čtveřice indikačních diod na horní straně světla pak ukazuje stav 2600mAh Li-ion akumulátoru, a jestliže výrobce udává výdrž na maximální 700lm výkon až 3,5 hodiny, tak to můžeme potvrdit, protože v teplotě kolem 25 stupňů nám světlo vydrželo pracovat tři hodiny, když začala blikat poslední dioda, a po deseti minutách se vypnulo. Žádné přeskočení do úspornějšího režimu, ale na maximum až do konce. Samozřejmě, že lze přepnout na nižší 210lm výkon, kde to bude až deset hodin svícení, případně zvolit 700lm blikačku pro osmihodinovou výdrž, ale tyhle silné záblesky doporučujeme spíše pro denní využití, večer je to trochu psycho. Posledním módem je lehce červenooranžové obrysové světlo, které může chránit až 80 hodin, ale hodí se dobře třeba pro večerní přisvícení ve stanu, když nechcete nikoho rušit ostrým světlem.
Montáž světla na řídítka je blesková a jednoduchá, zajištění i v náročném terénu stoprocentní, bez tendence se nějak sklápět. Perfektní je rozptyl světla díky optice, protože světelný kužel nasvítí plochu v podstatě už pod předním kolem a dva metry před vámi je roztažený na celou šíři čtyřmetrové cesty, včetně křovin po stranách. Optimální sklon svítilny je pro dopad světla na vzdálenost deset, maximálně patnáct metrů před kolo, výš už to nemá kvůli slábnoucí intenzitě smysl, ale na deset metrů před kolo to bylo pro jízdu v terénu a perfektní nasvícení stezek ideální. Světelný kužel nemá hluchá místa ani ostré ohraničení, prostě okraje slábnou přirozeně. Není to nějaký extrémní probíječ tmou pro ryze noční biking, ale s ohledem na rozměry, výdrž akumulátoru a celkový výkon to s ním v terénu nebo na silnici nebylo vůbec špatné a největší výkon byl pro jízdu i po náročných stezkách plně odpovídající. Ve vysoké rychlosti v terénu byste asi už ocenili dvojnásobný výkon a hlavně delší světelný kužel pro včasné reakce, ale na večerní návrat nebo pro občasnou večerní jízdu je to velice slušné, cenově příznivé a víc než dostatečně výkonné světlo.
(už)
Cyklistika je v tomto období o návlecích přes kolena nebo i holeně, ale co kompresní návleky určené pro lýtkový sval? Ty nejsou proti…
Belgická značka letos chystá nejen elektrickou sportovní prvotinu v podobě modelu E-Grifn, ale té se budeme věnovat v našem tištěném…