Belgická značka letos chystá nejen elektrickou sportovní prvotinu v podobě modelu E-Grifn, ale té se budeme věnovat v našem tištěném vydání. Nyní přinášíme s předstihem dvě novinky, respektive nové podoby univerzálního all road modelu Grifn, jehož test jste mohli nedávno číst v tištěném Cykloservisu. Grifn přichází v nové podobě jak v top provedení Grifn RS s lehčím a rychlejším rámem, což je ta inovace směrem nahoru, tedy v cenovém spektru myšleno a pak v levnější variantě Grifn A na hliníkovém rámu, tedy inovace směrem dolů.
Jelikož patří Grifn k nejuniverzálnějším modelům značky, jsou dané inovace logické a špičkové provedení RS míří na náročné jezdce, kteří chtějí to nejlepší. Rám Grifn RS doznal proti verzi Grifn váhové úspory 140 gramů, což se podařilo jednak materiálem, ale také tloušťkou trubek a současně přibyla řada aerodynamických prvků. Sedlovka s D profilem nebo jiný průřez vidlice nabídnou o 5 procent nižší aerodynamický odpor, takže tuhost a schopnosti zůstaly, klesla hmotnost a navýšil se výkon. Osvědčená geometrie zůstala, stejně jako kabeláž pro zadní světlo tažená rámem nebo průchodnost pro až 42 mm pláště. Samozřejmostí je zadní patka Sram UDH, šroubovací úchyt přesmykače a také případné vodítko řetězu ve třech variantách pro 40 až 58 zubů. Rám nabídne v konfigurátoru celou řadu možných osazení a třeba osm rozdílných verzí kokpitu, navíc počítá s přímo na míru vyráběnými brašnami Apidura. Cenově bude kolo startovat s osazením Shimano 105 Di2 2x12 na částce 147 900, takže je rozhodně kam stoupat.
Cenově dostupnější hliníková varianta Grifn A má jednoduché tvary rámu ze slitiny 6061-T6 se sedlovými vzpěrami napojenými v úrovni horní trubky. Jednoduchý přímý střih trubek doplňuje poměrně velká zadní patka s hákem Sram UDH a samozřejmě nechybí celá řada montážních závitů pro kompletní nastrojení kola. Ovšem na bocích přední vidlice je nehledejte, není to bikepackingový speciál, ale dostupný sportovec. Ten zvládne maximálně 38mm pláště pro dvojpřevodník, pokud sáhnete po jediné placce, může mít i čtyřicítky. Zajímavé je vedení kabeláže, která do hlavy vstupuje integrovaně skrz horní ložisko, ale na zadní stavbu už míří z otvoru před středovým pouzdrem. Tenhle kousek bude s osazením 50900 Shimano GRX400 2x10 za 50 900 korun a na sadě Shimano GRX600 2x12 za 58900 korun. Kdo si chce dopřát vytříbené jízdní vlastnosti kol Ridley, má tady celkem dostupnou možnost. A elektrický E-Grifn s motorem Mahle? To se dočtete v některém z příštích tištěných vydání.
(už)
Polygon Path X5 Už je to letos pátý gravel nebo přesněji kolo s „berany“, abychom byli přesnější ve výčtu testovaných kol. A jelikož máme…
Američtí mágové ve vymýšlení všech možných i nemožných adaptérů a přechodek mezi komponenty jednotlivých značek mají hodně široký CNC…