Dostat většinu nákladu, který s sebou běžný cyklo-turista potřebuje na celodenní putování, do podsedlové brašny, to může být zdánlivě nemalé umění. Tentokrát zde ale máme test „podsedlovky“, která to umožní, neboť čtyřlitrový vnitřní objem a udávaná nosnost rovné tři kilogramy skutečně nabídnou značnou přepravní kapacitu. Testovaná brašna domácí značky Vape je sice primárně určena elektrokolům, pro uložení nabíječky na baterii, kdy byla designována pro modely značek Haibike a Lectron, ovšem současně nabízí značnou univerzalitu. Pokud ji použijeme na standardní kola, včetně těch celoodpružených, tak je někde na půli cesty mezi turistickou klasikou a stále oblíbenějším bikepackingem, byť upínání probíhá standardně, tedy pomocí čtveřice pásků se suchým zipem. Každopádně vnitřním členěním, dvojicí vnějších kapes, dále přítomností poutek pro blikačku nebo velmi praktickou instalací reflexní paspule do všech obvodových švů si tato brašna s cenovkou 428 korun získala naše uznání.
Máme-li brašnu v ruce, působí nečekaně rozměrně, ovšem po instalaci na elektrokolo či na devětadvacítku s rámem 21 palců vysokým už se to poměrově srovnává a i přes značný objem nepůsobí brašna zbytečně přerostle či dokonce nevhodně, a to ani na menších velikostech rámu. Pouze je dobré mít pro bezproblémovou instalaci trochu více vysunutou sedlovku, ale v současnosti se už naštěstí nestává, že by někdo jezdil na nevhodně velkém rámu. Samotné upevnění se provádí nejprve dvojicí pásků k sedlovce, případně k sedlové trubce v partii kolem podsedlové objímky. Pro tento účel je spodní pásek znatelně delší než ten horní, výrobce vše bezvadně promyslel. Dokonce páskům nechybí měkčená protiskluzová vrstva z vnitřní strany, která zvýší kvalitu usazení na požadovaném místě, neboť předchází zbytečným stranovým pohybům brašny, a současně je úprava podstatně citlivější k povrchu sedlovky či laku rámu. K ližinám sedla se brašna uchytí dvěma standardními pásky, opět se suchým zipem. Přestože jsme zprvu měli menší obavy, zda bude uchycení dostačující i při plném naložení brašny, při jízdě se vše ukázalo naprosto dostatečně dimenzované, a to i v terénu. Tvar je dobře propracovaný a prostor mezi sedlovkou a sedlem vyplní velmi čistě.
Praktičnosti není co vytknout. Po rozepnutí zipu se dvěma jezdci vyklopíme více než polovinu zadní stěny a dostaneme se prakticky kamkoli, kam potřebujeme. V nejspodnější části brašny budeme logicky vozit to nejtěžší, ať už nabíječku, multiklíč nebo náhradní duši, což jsou doplňky, které nepotřebujeme vytahovat až tak často. Vše nad nimi bude vyjmutelné okamžitě po rozepnutí zipu. Líbily se nám dvě vnitřní boční kapsy, do nichž můžeme uložit drobnosti jako jsou montpáky, lepení a podobně, případně pár kovových padesátikorun pro případ nouze. Tyto kapsy umožní udržet si v brašně lepší pořádek a přehlednost, shodnému účelu slouží také dvojice gumových úchytů shora. Podobně praktická je síťovaná kapsa přítomná na výklopné stěně, a především dvojice vnějších kapes po stranách. V jedné z nich je na stálo složená plně nepromokavá pláštěnka, již lze v dešti nebo při jízdě v blátě přes brašnu velmi snadno a rychle natáhnout. Oceníme nejen její výraznou „fluo“ barvu, díky níž jsme ještě lépe viditelní pro ostatní účastníky provozu, ale navíc také zamezí ušpinění brašny. Samostatnou pláštěnku z materiálu Softshell (5000 mm/5000 g/m²) přece jen vypereme snadno a nemusíme brašnu sundávat z kola. Tolik tedy k největší „podsedlovce“ od Vape.
(kad)
Silniční pedály řady Keo znamenaly již před dlouhou řadou let téměř revoluci a stanovily nové standardy ve svém segmentu. Jejich platforma…
Ať už najdeme dodatek „Sonic“ u kteréhokoli modelu rakouské značky, můžeme si být zcela jisti, že něco ještě lepšího a lehčího lze z…