logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Vanish – a překážek se zbavíš

Vanish – a překážek se zbavíš

Tomac Vanish

Johnny Tomac si zprvu nebyl zcela jist, zda chce do rodiny kol Tomac přidat i enduro model se zdvihem 160 mm. Vždyť jeho filozofií jsou kola pro jakýkoliv terén, která však umožní také svižnou jízdu vzhůru. Jenže poptávka amerického trhu je neúprosná a limity zdvihů pro XC a allmountain se neustále posouvají dál. Agresivněji jezdící příznivci značky si tak regulérně vyžádali i vysokozdvihový trail bike, který by neztratil nic z lehkosti jízdy modelu Snyper (testovali jsme v čísle 6/2009 a videotest najdete v archívu na www.cykl.cz). Při navrhování nového vysokozdvihového kola byly stanoveny dva hlavní cíle – rám může být maximálně o půl kila těžší než rám Snyper se 140 mm zdvihu, ale přitom musí být dostatečně odolný, aby snesl jakékoli enduro zatížení. Zároveň ale nesmí ztratit nic z hbitosti a lehkosti jízdy snypera.

Tomac Vanish

Nové odpružení

Tomac VanishZadní stavba byla vyvinuta zcela nově v zájmu co největší jednoduchosti a tuhosti pod záběrem. Vysoká aktivita odpružení Instant Active Suspension je zajištěna použitím 215 mm dlouhého tlumiče Fox RP23 s externí vyrovnávací nádržkou, který nabízí vysokou variabilitu nastavení chodu dle nároků jezdce, včetně možnosti tlumič zcela přitvrdit. Tlumič je přesně vyladěn pro charakteristiku zadní stavby přímo od Foxu, neboť u této značky je dobrým zvykem ladit chod rámům na míru. Během vývoje Johnny T. spolu s dalšími testovacími jezdci značky vyzkoušeli deset různých variant průběhu chodu, aby nakonec spolu s inženýry Foxu vyladili ideální kompromis mezi výkonem pod záběrem a aktivitou v terénu.

Co je u Tomacu nové, je samostatný blok mezi horními vzpěrami zadní stavby a pístnicí tlumiče, jenž nahrazuje spodní čep nad patkami, používaný třeba u značek Kona a Merida. Přesunutím čepu nahoru k tlumiči se podařilo elegantně vyřešit odvěký problém jednočepové zadní stavby s přepákováním – nižší tuhost. Celá kyvka tak může být v jednom kuse, tudíž pevnější a zároveň lehčí. Celkovou tuhost kompletu ještě posílí zadní rychloupínací osa Maxle Lite.

Jak ale říká John Tomac, je potřeba přehodit nohu přes rám a na vlastní kůži vyzkoušet, jak si Vanish poradí s vrchařinou i sjezdováním. Rám zatím ještě není na našem trhu, takže jakmile jej získáme k otestování, podělíme se s vámi o dojmy.

(mig)

Tomac Vanish

DALŠÍ ČLÁNKY

Nakupujeme (4) - pedály

Po minulém dílu, v němž jsme radili s výběrem aktuálního kousku cyklistova šatníku, tedy bundy, se tentokrát podíváme opět na technickou…

  • Datum: 04. 05. 2010
  • Kategorie: Technika

Orbea 2010

Španělská značka Orbea je díky výkonům prakticky nejlepšího závodníka v cross country Juliena Absalona nepřehlédnutelná.  Olympijský vítěz…

  • Datum: 04. 05. 2010
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru