Tenhle díl naší rubriky je tak trochu bulvární, tedy ve smyslu odhalení opravdu horké novinky, která je spíše jen produktem na zkoušku, ale každopádně na sociálních stránkách dané značky vyvolala řadu ohlasů, připomínek, pozitivních i těch negativních.
Race Bike, RB, „erbéčko“, prostě domácí výrobce hliníkových rámů z Jezdkovic u Opavy, jehož výtvory jako Bandit, Dragster nebo IQ a další nezná jen opravdový ignorant bikové techniky. Na Facebooku značky se objevila jediná fotografie nového elektrokola, které tvůrci vyrobili prostě jen kvůli tomu, aby se přesvědčili, zda trend elektrokol má či nemá smysl a proč to netestovat rovnou na vlastním rámu. Ke cti jim je to, že neaplikovali nějaký středový pohon do upraveného stávajícího rámu nebo nenasadili nábojový motor, ale rovnou vymysleli nový rám. Je to opravdu jen prototyp, ale vypadá hodně dobře, takže by byla škoda toto jediné „ukradené“ foto nezveřejnit.
Na pohled masivní horní trubka je dvojitá, což dokládá spojovací trubka v místě napojení výztuhy sedlové trubky. Spodní trubka rovněž ctí tuto konstrukci a její koncepci v lehce masivnější podobě známe z příhradové konstrukce modelu Dragster. Zadní stavba má extra nízko posazené sedlové vzpěry a jde o provedení schopné pojmout sedmadvacítkový plášť až třípalcové šíře. Naproti tomu vpředu je devětadvacítka, což je v případě takové motocykly inspirované kombinace nastupující trend. Shimanovský motor E8000, 504Wh baterie téhož výrobce, takže jediný převodník a za ním extrémně zploštělá sedlová trubka. Pozice baterie se nám hodně líbí, protože dostat ji co nejvíce nad osu šlapání znamená mít ji maximálně v těžišti. To tudíž nebude příliš zatěžovat ruce při potřebě dostat kolo na zadní a odskočit hranu. A pozor, hmotnost se podařilo dostat na 18,5 kg, takže solidní počin.
Každopádně reakce na webu jsou dost různorodé a přestože se design drtivé většině uživatelů líbí, zapřísáhlí „erbéčkáři“ spíše volají proti podvolování se trendům a naskakování do rychlíku elektrokol. Někdo by to zakapotoval, jiný kvůli váze nikoliv, ale hodně fanoušků značky i přes obdiv konstrukce brojí proti elektropohonům v terénu. Docela zajímavá ukázka různorodosti nebo spíše rozpolcenosti názorů ohledně této kategorie kol, která vlastně pro odpůrce ani koly nejsou. Každopádně počinu značky, byť by mělo jít o jeden jediný kus tleskáme, nevypadá totiž vůbec zle.
(už)
Domácí značka Spirit se od trekingových a skládacích elektrokol postupně propracovala i k modelům se středovým pohonem, navíc určeným i do…
Logicky by si mohla kola KTM brát příklad z motocyklových vzorů, což sice tak úplně neplatí, ovšem nová Macina Kapoho 272 je elektrokolem,…