Bikepacking nebo jen potřeba převézt na kole velkou PET lahev, prostě nutnost upevnit někam do závitů na kole další držák pro navýšení přepravní kapacity, tohle řeší hliníkový držák Author Cargo ACR-F05-Alu. Je to kříženec nosiče na přední vidlici a košíku na bidon, vyrobený z hliníkového plechu, spoléhající na dva nebo tři montážní šrouby standardní 64mm rozteče využívané jak pro košík, tak pro doplňky na vnějších nohách přední vidlice.
Základna má šířku 60 mm, zatímco vnější obrys 125 mm, při celkové výšce 200 mm a hmotnosti 163 gramů včetně upínacích popruhů a pojistných spon. Držák lze namontovat na přední vidlici nebo místo košíku na bidon či pod horní trubku, pokud tam jsou závity. Uveze i dvoulitrovou PET lahev, ale my jsme jej testovali hlavně s devítilitrovou brašnou Author CargoCage 9l, nicméně do něho lze uchytit cokoliv, co obejmou popruhy a bude sedět na spodní ploše základny, jisticí náklad proti propadnutí směrem dolů. Na vidlici testovacího gravelu jistila držák trojice imbusových šroubů, a přestože jsme pod nosný plech dali ještě podložku chránící lak vidlice, není to nutnost. Stahovací popruhy totiž díky profilaci základny projdou mezi ní a vidlicí spolehlivě i bez podložek, světlost je dostatečná. Tři šrouby jsou opravdu jistota a teď už záleží jen na tom, co do držáku upevníme. Zvládl by stan, spacák nebo nějakou drobnost válcového tvaru, ale brašna je přece jen nejlepší volba a s ohledem na maximální nosnost čtyři kilogramy tak bude rozumné nacpat do ní třeba oblečení nebo ten spacák. Fantazii se meze nekladou, takže potřebujete-li, může držák za 695 korun dovézt třeba dřevo na oheň.
Brašna Author CargoCage 9l za 399 korun je pak jednoduchým univerzálním obalem s výškou 35 a průměrem 18 centimetrů, vybaveným rolovacím uzávěrem na suchý zip a přezku. Nepromokavý materiál má podlepené švy a zmíněný rolovací uzávěr, takže ideální i do deště a bláta. Na vnější straně nechybí pásek tvořící pětici ok pro protažení stahovacích popruhů, na spodním konci pak suchý zip pro zajištění k základně držáku a přes rolovací uzávěr je ještě plastové očko pro přídavný popruh nebo snadné zavěšení. Brašna svým průměrem ideálně zapadla do držáku, dole pro jistotu zajištěná suchým zipem, boční popruhy stažené a volné konce v jisticích sponách. Jednoduché, ale samozřejmě s protahováním popruhů sponami a vším upínáním trochu pracnější než nějaké sofistikovanější systémy s jednoduchým nacvaknutím. Zato ale univerzální pro více zavazadel, jak bylo u držáku zmíněno výše. Brašna nepřekáží při šlapání a díky pozici blízko těžiště ani nějak neomezuje manévrování do stran. V ostřejší zatáčce se už blíží k rámu, ale kontakt s ním je omezením spíše pro manipulaci s kolem někde při pěším přesunu vedle něho, než aby brašna zamezila zatáčení za jízdy, takhle ostře budete opravdu točit málokdy. Za jízdy pak komplet skvěle držel na svém místě, brašna neměla tendenci se uvolňovat a jedno dotažení popruhů po prvních pár kilometrech stačilo i na zbytek testovací jízdy. Samozřejmě, že dvě maximálně naložené brašny už manévrování s kolem ovlivní, ale to platí obecně s podobnými zavazadly, takže to neberu jako mínus. Ve všech ohledech totiž tahle kombinace 160g brašny s držákem fungovala skvěle a po bahenní vyjížďce to jednoduše omyjete hadicí, takže žádná omezení. Ať už poveze držák něco jiného a brašna bude samostatným popruhem jištěná třeba vzadu nahoře na nosiči jako univerzální obal, vždy skvěle splní svůj účel. Přeprava nákladu s touhle dvojicí doplňků tak bude zase o něco variabilnější.
(už)
Nabídka sportovní výživy italské značky Enervit je opravdu hodně široká a v její řadě C2:1 přibyly zase nějaké novinky. Označení C2:1…