Někomu vyhovují tvrdší sedla, jinému zase ta měkká a co se týká tvaru, je to hodně individuální, protože každé pozadí je jiné. Někdy bude dokonale pasovat tvrdá skořepina bez polstrování, protože bude přesně odpovídat sedacím partiím a jindy to bude o masivní vrstvě polstrování, aby jezdec na kole vůbec vydržel. Ani 3D tištěná sedla přímo na míru nemusí být ideál, mám kamaráda, který si nechal jedno vyrobit přesně podle svého „otisku“ a vůbec mu nesedlo a nevyšlo to ani napodruhé. Sedlo je prostě alchymie.
DDK svým modelem DD063MF kombinujícím vnitřní polstrování ComfortDensity a paměťovou pěnu Memory Foam vytvořilo výsledný Comfort Plus efekt a cílí na vyznavače těch nejměkčích sedel. Rekreačně zaměřené sedlo štíhlejšího střihu má délku 273 mm a šířku jen 142 mm, ovšem o to víc dostal rozměr na výšku. Zadní partie s oblými hranami má vysoké polstrování bez zvýšené koncové hrany, zato uprostřed sedla je středně hluboký kanálek a snížení celkového střihu. Kanálek nemá otvor skrz potah, ale ve skořepině je ve středové části otvor pro další snížení tlaku a pod hlavními dosedacími plochami vzadu má skořepina měkčí dílce. Maximální tlumící komfort u sedla s ocelovými ližinami byl zcela upřednostněn, ovšem musí vám padnout svým tvarem. Přece jen byla šířka 142 mm pocitově trochu užší a hlavní kontaktní plochy v zadní části budou vyhovovat spíše menšímu rozestupu sedacích kostí. Pokud dojde ke shodě, pak bude mít jezdec opravdu nadbytek pohodlí daný měkčím polstrováním i profilem sedla se snížením uprostřed. Na širší pozadí ale tenhle kousek určitě nebude, tam mu vzadu ten centimetr rozhodně chybí. Ochrana bočnic u jemnějšího syntetického potahu není, ale s ohledem na cenu lehce přes čtyři stovky to nelze brát jako mínus. Sedlo maximálně pohodlné svým polstrováním a štíhlejší střihem. Pokud si můžete odškrtnout obě okénka charakteristických vlastností i pro vaše pozadí, možná jste pro rekreační svezení trefili do černého.
(už)
Když se řekne ergonomické gripy, většinou si každý vybaví značku Ergon, která v tomto oboru platí za jednoho z průkopníků a v podstatě…
Letošních novinek domácí značky 4EVER jsme ochutnali opravdu slušnou porci a skoro ve všech příchutích cyklistiky, tu elektrickou…