Vynikající americký sjezdař Aaron Gwin vozí gripy značky ODI, a tak bylo jen otázkou času, než přijde jeho vlastní „signature“ model. Stejný úchop řídítek jako on teď mohou mít všichni, kdo si nasadí gripy ODI AG-1, s naprosto novým zpracováním, než na jaké jsme byli dosud u tohoto kultovního výrobce gripů snad pro vše, co má řídítka, zvyklí.
Jestliže byla firma ODI první, kdo přišel s dvojicí pojistných objímek, nyní přichází změna. Tenhle model má sice jako základ plastový tubus, ovšem objímka na imbus nazvaná „V 2.1 Lock On“ je pouze jedna, a to na vnitřní straně gripu a navíc s oblým zakončením vnější hrany. I vnitřní napojení na plastový tubus je jiné a ne nadarmo výrobce tvrdí, že tyhle gripy jsou odlišné od začátku do konce. Každopádně, délka úchopové části je 125 mm a vnější konec nese znatelné zvětšení průměru, ovšem to namísto objímky ukrývá vnitřní hliníkovou zátku potaženou plastem, takže integrovaný špunt. Dosud byla většina gripů značky s ostřejším přechodem úchopové části v koncovou, ovšem tyto mají plynulé náběhy na obou koncích, takže úchop je mnohem ergonomičtější pro ty, kdo se drží více na tom či onom konci. Dvojitá směs pryže úchopové části sice není příliš silná a průměr 28 mm patří k tenčím, přesto ale nabídla skvělé tlumení a velice příjemný úchop i během celodenního brázdění náročného terénu. Směs je příjemně lepivá do dlaně a navíc je po obvodu čtveřice příčných výstupků, které brání protočení dlaně. Zpočátku jsme měli obavy, aby tenhle prvek nebyl v dlani či pod prsty zbytečně ostrý, ale je to naopak geniální pojistka, když už vám umdlévají prsty a potřebujete stále držet gripy přesně. Tenhle záběrový „vzorek“ skvěle navyšuje agresivitu úchopu, takže v nejnáročnějších pasážích byl úchop jak jistý, tak dokonale přesný a citlivý. I hmotnostně se tvůrci pochlapili, 90 gramů za pár gripů je slušná hodnota, navíc je to vlastně včetně zátek.
Gripy jsme vozili necelý měsíc a po tuto dobu prošly jak suchým, tak mokrým úchopem a vždy s maximální jistotou a navíc na daný průměr až nečekaným komfortem. Odolnost materiálu byla celkem slušná, ovšem není to vzhledem k celkové tloušťce na věky. Příjemná je možnost výběru z několika nápadných barevných provedení, které ctí aktuální pestré trendy, a cena 690 korun je u téhle značky víceméně letitým standardem.
(už)
Sortiment komponentů a doplňků značky MAX1 se neustále rozrůstá a poměrně početná je i podskupina dílů pro kotoučové brzdy, tedy adaptérů,…
Plášť Onza Citius, určený na sjezd či enduro, byl původně zkonstruován pro zajištění nízkého valivého odporu díky menším rozestupům…