Schválně zapátrejte v paměti, jak vypadala vaše první brašnička na nářadí, pokud jste jezdili už v raných devadesátkách. Buď to byla podsedlovka na suchý zip, nebo ještě spíš rámový trojúhelník, leckdy s nejdelší stěnou vyztuženou pro pohodlné přenášení kola na rameni.
Měl jsem obojí, a pokud bylo něco ryze praktickou záležitostí, pak jednoznačně trojúhelníková brašna do rámu, jen minimálně vystavená nečistotám od zadního kola. Dnes už to s ohledem na velikosti rámů a jejich geometrie, případně atypické odpružené konstrukce je pod nadvládou podsedlových brašniček a rámové brašny dostaly upravené tvary, aby splňovaly nároky bikepackerů. Rámovka Pells Trigo je ale trojúhelníkovou klasikou, jako si pamatujeme víc jak třicet let, respektive je, ale už v moderním provedení. Silnější polyester s vodoodpudivou úpravou drží díky vnitřním výztuhám kompaktní tvar a do jednodílného vnitřního prostoru se dostaneme z pravé strany prostorným vstupem se zipem vyvedeným do oblouku. Zip není v hraně brašny, ale pohodlně ve stěně, takže fungoval i díky většímu poutku jezdce naprosto plynule, bez nějakého zasekávání a odporu. Uvnitř jsou dvě pružná poutka pro zajištění hustilky či multiklíče, každopádně je třeba počítat s tím, že stěny se mohou u přeplněné brašničky lehce vyboulit, hlavně ta pravá se zipem to umí, obsah bude v téměř litrovém zavazadle vždy naskládán na sebe.
K horní i sedlové trubce jistí brašnu delší pásky na suchý zip, navíc u té horní jsou zevnitř podšité po vzoru bikepackingových rámovek nesmekavým materiálem. I bez toho by ale držela brašnička díky vystouplým krajním lemům a rámové trubce hezky zasazené mezi nespolehlivě a záleží jen na velikosti rámu, případné pozici bidonu, kam bude brašna pasovat. Zvládne jak rám téměř bez slopingu, tak více zkosenou horní trubku, ale samozřejmě v rozumné míře, protože nechcete, aby vám někde odstávala zadní stěna od sedlové trubky. Rovněž pásky jsou delší, takže štíhlejší trubky si vyžádají úpravu jejich délky nůžkami, aby nikde nevlály. Za 399 korun je ovšem tahle „nesmrtelná klasika“ slušně zpracovaná, a jestli máte v prostoru mezi horní a sedlovou trubkou dostatek místa (23 x 4,5 x 16 cm), určitě vás tam nezklame. Na silničku na delší jízdy, gravel či rekreační bike a e-bike je to ideál, na závodní XC i maraton už má asi zbytečně moc prostoru a vypadali byste asi i trochu retro.
(už)
E-Koutek Mondraker, Intense, Gasgas, KTM nebo také UNNO, to všechno jsou značky, které spojuje barcelonské designérské studio CERO, jež…
Asi není kategorie pedálů, v níž by Exustar neměl své zástupce a umí jak nášlapné modely pro bike, silnici nebo sjezdové nasazení, tak…