To můžeme po testu s klidným svědomím potvrdit a upřesněme jen, že se jedná o anglické mazivo TF2 Plus Dry s teflonem, tedy provedení na řetěz nebo lanka či čepy přehazovačky, určené do převážně suchých podmínek.
Od značky TF2 jsme už testovali jejich extrémní mazivo do mokrých podmínek a úspěšně, takže jsme byli zvědaví, jak si povede jeho „suchý“ sourozenec. Aplikace na dokonale vypraný a vysušený řetěz, jenž s každým šlápnutím hlučně zašustil, je díky balení s praktickým kapátkem velice jednoduchá. Olej má řidší konzistenci než verze do mokra, takže se rychle dostane do čepů řetězu. Jen lehce jsme pak řetěz přetřeli hadříkem a první metry jízdy ukázaly naprosto tichý projev a hladké řazení. Co nás ale zajímalo, byla odolnost maziva vůči postupnému vytlačení, vyplavení a samozřejmě také schopnost nenalepovat na řetěz prach a nečistoty.
Ačkoliv jde o mazivo s teflonem, zapomeňme díky konzistenci na to, že by z řetězu zmizelo ta rychle, jako tomu kdysi bývalo u extra řídkých maziv s teflonem ve spreji, kdy třeba oblíbené „gétéčko“ nechalo řetěz ševelit už po čtyřiceti kilometrech v terénu. Tady hraje prim olej a teflon je příměsí pro minimalizaci tření. Životnost maziva rozhodně není tím, čeho by se měl uživatel obávat, právě naopak. Čtvero vyjížděk v terénu, kde občas ještě nezmizela řada jarních kaluží, nijak nepoznamenalo výdrž maziva, takže nebylo nutné domazávat. Co se týká imunity vůči nalepování nečistot, proti souroznci do mokra je výrazně nižší a v podstatě stačilo po každé vyjížďce jen přetřít řetěz suchým hadříkem, na povrchu byla jen slabá vrstva nalepeného prachu v místě spoje článků řetězu. Mazivo rovněž slušně odolává vymytí při očistě kola, kterou jsme provedli po třetí vyjížďce, ale jelikož používáme šetrnější variantu metáčku a kbelíku, ne hadici nebo „wapku“, nedostalo takový zásah. I přesto ale musíme potvrdit odolnost vůči vymývání, přece jen nebyl řetěz stále v suchu. Celkově tedy varianta do sucha umí zvládat i ne nějak extrémní mokré podmínky a bude velice spolehlivým mazivem, které dobře nastavuje poměr mezi životností, odolností vůči nalepování nečistot i schopností vydržet nějaký ten nápor vody. Jelikož jsme řetěz domazávali až po páté vyjížďce, ani spotřeba maziva nebude vysoká, takže větší 125ml balení za 165 korun vydrží dlouho.
(už)
Nákupem svítilny od firmy Fenix se nemůžete splést. U této značky to není o tom, jestli koupíte špatnou, nebo dobrou svítilnu, tady je to o…
Zapomeňte na model RTL510, přichází nové RTL515 a RVR315. Tak nějak by se dala charakterizovat situace ve vývoji cyklistických radarů od…