Pojmenování Raijin patří japonským božstvům blesku, bouře a deště, tudíž pro plášť WTB, určený vyloženě do mokrých podmínek, tak nemohl být zvolen výstižnější název.
Vzorek pláště WTB Raijin je složen z výrazných čtvercových profilů s dostatečnými rozestupy. Prostřední řada má masivnější obdélníkové špunty a dvě řady na každé straně tvoří menší čtverce. To celé je korunováno kruhovým profilem pláště, takže je jasné, že do bláta a měkkého terénu je tohle to pravé.
Díky kevlarové patce jde plášť poměrně snadno nasadit na ráfek, kde se velmi dobře vystředí a nedochází k házení. Vzorek je univerzální, takže plášť lze nasadit oběma směry a lze jej použít na přední i zadní kolo.
Při jízdě plášť jasně ukazuje své určení, takže na silnici, sice i přes vyšší vzorek, nemá tak velký odpor, ovšem na asfaltu jeho výstupky neoplývají takovou jistotou v zatáčkách, jak by si jezdec přál. Nízký valivý odpor je dán hlavně velmi dobrou hmotností 495 gramů, při šířce 2,1 palce. V terénu je to už o něčem jiném. Na hlíně plášť dobře vede a díky kruhovému profilu velmi dobře navádí kolo do zatáček, kde ovšem neumožňuje tak výrazné opření v náklonu. Ostrý vzorek pak dokáže jezdce velmi dlouho podržet v záběru i při brždění. Špalky se doslova zakusují do terénu, ovšem tohle všechno platí pro hlínu a měkčí terén. Na jehličí, v hlubokém blátě a na měkkém podkladu je prostě raijin jako doma a jezdce doslova protáhne nástrahami měkkého terénu, aniž by měl vzorek tendenci se zanášet. Tlumicí schopnosti jsou také na vysoké úrovni, a přestože plášť v šířce 2,1ˈ nepůsobí kdovíjak objemným dojmem, nabízí poměrně vysoký komfort.
Skvělé vlastnosti v měkkém terénu jsou ovšem vykoupeny slabší přilnavostí tvrdšího a poměrně odolného vzorku na tvrdém podkladu, takže jízda po kořenech či mokrých kamenech už tak jistá není. Ostrý vzorek z tvrdší směsi totiž sice nese přívlastek DNA Compound, což je umění přizpůsobit se terénu, ale špunty prostě nemají možnost se na kluzkých kamenech nijak výrazněji chytit. Raijin tedy za cenu xxx korun doporučujeme hlavně do bláta a na měkčí lesní cesty, kde bude opravdu jako doma. Na tvrdší povrch je lepší jej lehce podhustit, aby se zvýšila jeho přilnavost.
(už)
Plus samočištění, hmotnost, záběr a vedení v blátě
Minus slabší na tvrdém povrchu
„Flašku nebo kejmla?“ tuto otázku řeší spousta bikerů, neboť každá z variant přináší svá pro a proti. Nápoj v bidonu výrazně zvýší hmotnost…
Crosscountryový univerzální plášť Ritchey Z-Max lze považovat za absolutní klasiku, která nezestárla ani po přibližně patnácti letech…