Mytí kola doma před garáží s pomocí hadice nebo tlakové myčky je geniální záležitost. Ti méně šťastní bez garáže nebo hadice musí používat kyblík a smetáček, případně nenápadně dopravit kolo do vany. Na závodech je to pak na místě s hadicemi jasné, ale co kdyby to šlo ještě na trati?
Otestovali jsme přenosnou tlakovou myčku Aqua2go, která v podstatě řeší všechny výše zmíněné problémy. Tento pomocník se totiž skládá ze spodního podstavce, jenž ukrývá baterii a čerpadlo, a z horního jednoduše demontovatelného zásobníku vody s objemem sedmnáct litrů. Podstavec má pro snazší převoz celku dvojici koleček, ale díky přídavnému popruhu lze celou myčku nosit i přes rameno. Baterie uvnitř pohání čerpadlo buď po nabití v síti, nebo přes 12V adaptér do zapalovače automobilu. Tlačítkem lze tedy volit mezi oběma způsoby napájení, případně použít propojení do sítě přes nabíječku. Nám na jedno nabití zvládla myčka očistit kompletně čtyři kola, a to jsme pracovali opravdu důkladně a snažili se mytí protahovat, abychom zjistili právě kapacitu baterie, která tak zvládla vyprázdnit celkem čtyři plné zásobníky vody.
Zásobník lze jednak dolívat shora jakýmkoliv kbelíkem nebo hadicí, ale jednoduchým otočením na podstavci se uvolní z bajonetového uzávěru, pojistná spojovací klapka se uzavře a můžete si dojít pro vodu kamkoliv. Proti nečistotám je na nasávacím otvoru ve stojanu jemné sítko, ale i tak doporučujeme čistou vodu, navíc výrobce striktně zakazuje přidávání čisticích prostředků přímo do náplně. Tlaková hadice se napojuje přes rychlospojku a je zakončena pistolí s regulací rozptylu vodního paprsku. Jemná mlhovina se příliš neosvědčila, ale tenký ostrý paprsek poskytl velice slušný výkon a dokázal vyšťourat i bláto z plášťů. Tlak je srovnatelný s pistolí nasazenou na domovní hadici, tedy nikoliv takový výkon jako u klasické tlakové myčky. Pro umývání kola ale byla účinnost naprosto dostačující, pouze hodně zaschlou špínu je třeba předtím ošetřit nějakým rozpouštědlem a některá místa po umytí ještě dočistit hadříkem nebo smetáčkem, jelikož síla paprsku není schopná zaschlou špínu z laku odstranit úplně. Pro umývání bezprostředně po vyjížďce nebo přímo na závodech je to ovšem skvělý pomocník. Variabilita daná celkovou hmotností 6,5 kg bez náplně, tedy zhruba 23 kg s plnou nádrží, umožní přebíhat na kritická místa a tam opláchnout rychle třeba převody. Na práci doma nebo pro týmového mechanika to je rovněž ideální, protože čtyři zásobníky vody na jedno nabití není málo, kdo by umýval úsporně, zvládne na jeden až tři kola. Komu by nevyhovoval proud z hubice, může místo ní nasadit kartáč. V případě hodně rozblácené trati a špinavých závodníků lze nasadit i sprchovací koncovku a umýt jezdce, protože zásobník lze naplnit i teplou vodou, ovšem maximálně do třiceti stupňů.
Cena 3999 korun je sice vyšší než u obyčejných tlakových myček, jenže zde nepotřebujete hadici s přívodem vody ani neustálý přívod elektřiny, takže je to samozřejmě integrovaná baterie, co se promítá do výsledné ceny. Pro závodní tým nebo pro umývání před panelákem je to rozhodně zajímavý pomocník, u něhož můžeme potvrdit, že stoprocentně funguje.
(už)
Plusy: odpojení zásobníku, regulace průtoku, funkčnost, výdrž
Minusy: nenalezli jsme
Merida je jednou z těch značek, které si nedovolí každým rokem nepřijít s nějakou tou inovací, ať už v podobě úplně nového modelu, nebo…
Značka Bianchi představuje naprostou italskou klasiku. Při vyslovení tohoto jména si asi většina cyklistických nadšenců nejprve vybaví…