Značka Bianchi představuje naprostou italskou klasiku. Při vyslovení tohoto jména si asi většina cyklistických nadšenců nejprve vybaví superlehký, vysoce elegantní silniční stroj v nezaměnitelném, blankytně modrém či spíše nazelenalém odstínu s označením „Celeste“. Značka, která oslavila 125. let od svého založení, byla vždy spojována se špičkovými výrobními technologiemi a se závodní cyklistikou. Vždyť její stroje provázely ty nejslavnější jezdce historie, ať už to byl třeba Fausto Coppi, Felice Gimondi, Gianni Bugno nebo nezapomenutelný Marco Pantani.
Přestože je tato legendární značka odjakživa spojována především se silniční cyklistikou, horská kola dnes tvoří minimálně stejně důležitou část nabídky. A i když může tento výrobce stavět na velice úspěšné a dlouhé minulosti, tak není svázán konzervatismem, což dokládají nejen supermoderní konstrukce karbonových rámů, ale třeba i devětadvacítkové biky, a to v karbonovém i duralovém provedení. Značka Bianchi byla vždy pro opravdové entuziasty, kteří chtěli mít vedle špičkového vybavení také to správné jméno na spodní rámové trubce. To samozřejmě platí i v současnosti, kdy úplnou špičku nabídky tvoří inovovaný silniční typ Oltre nebo bikový topmodel Methanol, a to jak v celoodpruženém provedení s přídomkem 29 FS, tak i jako elitní superlehký hardatil.
Právě na posledně jmenovaný model, ovšem v klasické šestadvacítkové verzi, jsme tentokrát zaměřili naši VIP sekci. Varianta s přídomkem Team Replica a cenovkou 157 990 korun je naprosto nekompromisním závodním strojem. Rám tohoto hardtailu v sobě spojuje tři různé druhy karbonu (Toray 40T, 3OT, T700) pro namíchání ideálních jízdních vlastností, tedy kombinace vysoké tuhosti při záběru, co nejnižší váhy a současně schopnosti pohlcovat otřesy. V duchu posledních trendů se samozřejmě nese hlava s 1,5“ spodním a 1⅛“ horním ložiskem. Typické je tvarování jednotlivých partií s jakýmsi bočním podélným žebrem, táhnoucím se již od hlavové trubky. Integrovaná sedlovka snižuje hmotnost a současně umožňuje této partii rámu účinněji pohlcovat otřesy, její zámek nese logo Ritchey WCS. Nevšední je asymetrické vytvarování zadní stavby, respektive řetězových vzpěr. Středové složení vyznává integrovaná ložiska standardu BB30, naopak vedení lanek řazení nebo hadičky zadní brzdy po povrchu rámu je naprostou klasikou, z níž budou mít jistě radost také mechanici.
V případě osazení byla vybrána poměrně neokoukaná vidlice, jejíž konstrukce preferuje, stejně jako rám, především vynikající tuhost. Magura Durin Race MD100R RCL se stomilimetrovým zdvihem a dálkovým ovládáním lockoutu na řídítkách je samozřejmě nepřehlédnutelná, především díky zdvojené podkově. Z dalších komponentů, zásadně ovlivňujících jízdní vlastnosti, jsou tím nejdůležitějším kola Fulcrum Red Metal 1, obutá do ne často vídaných „tubeless ready“ plášťů Hutchinson Cobra. Sadu Sram XX pak doplňují karbonové kliky FSA K-Force Light s převodníky 42/27 a typickým provedením trojpacky. K luxusním komponentům patří také brzdy Magura MT8, tedy nejvyšší specifikace stále ještě novotou vonící řady MT. Představec a řídítka dodalo FSA, stejně jako hlavové složení Orbit. Sedlo Selle San Marco Concor svým jménem a snad i základním tvarem evokuje kdysi populární silniční model, retro je dnes sázkou na jistotu a nutno přiznat, že se ke kolu hodí. Určitým nadstandardem jsou pedály Time Atac XS Carbon, košík Elite včetně láhve nebo superlehké rohy. Bianchi své modely zkrátka koncipuje tak, aby nový majitel nemusel prakticky nic dokupovat. Pokud vás topmodel mezi 26“ hardtaily italské značky okouzlil, vybírat můžete ze tří velikostí 43, 48 a 53 cm. 157 990 Kč
(kad)
Plášť Kenda KOT (King of Traction) je svým názvem jednoznačně předurčen pro maximální záběr v měkkém terénu. Tedy ne pouze měkkém, ale…
V této rubrice se věnujeme kolům závodníků, kteří sice vozí sériové modely, ale vždycky je mají nějak upravené, vozí specifické pláště,…