logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Svezení na slupce

Svezení na slupce

Když už má někdo na kole namísto klasického sedla jen lehký karbonový model, nelze takovou skořepinu nazvat jinak než jako slupičku, protože tloušťky takových kousků jsou opravdu minimalistické. Nejinak je tomu i v případě sedla Trigon VCS06, jež je tenoučkou karbonovou skořepinou na speciálně tvarovaných ližinách.

Tenhle model s hmotností 83 gramů je vyroben z materiálu Venus C7 a vrchní vrstva je z 3K pleteniny. Skořepina nese logo značky, i když mnohem víc na první pohled zaujme tvarování středového otvoru s dvojící spojovacích příček. Jednak tvar samotné skořepiny je zajímavý a v kombinaci s kvalitní výstelkou kalhot dokáže díky vlastní flexibilitě docela zajímavě pohlcovat rázy, ale pak jsou tu ještě ližiny. Ty mají patentované řešení, kdy střední 9mm upínací část přechází vpředu i vzadu do nízkého plochého profilu, který je pak napojen na spodní část skořepiny. Přední i zadní napojení se tváří docela poctivě, takže o nějakou destrukci po nasednutí jsme strach neměli, spíše je zajímavé, jak si sedlo dokáže poradit jednak se zatížením jezdce, ale i s rázy odspodu. Skořepina je totiž ve střední a zadní partii docela pružná, takže se dokáže díky poddajnosti částečně přizpůsobit tlaku v daném místě a výrazně propružit. Ližiny samotné pak rovněž ukázaly na nekvalitním povrchu docela slušnou absorpční schopnost, takže i když je to sedlo bez polstrování, o absenci tlumení tady rozhodně hovořit nelze, zvládá to dostatečně. Výrobce tvrdí, že tato technologie by měla zvládnout propružení v řádu 25-30 mm, což se zdá opravdu až moc, ale 10 mm jsme byli sami schopni zaznamenat při silném stlačení skořepiny v dlaních.

Pokud bude celkový střih s délkou 270 a šířkou 125 mm vyhovovat konstituci jezdcova pozadí, má zpola vyhráno, protože tvarování tohoto kousku za 4290 korun je docela odpovídající a nikde zbytečně netlačí. Takže proč se nesvézt na karbonové slupce, je to docela příjemné.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Ravemen - bezpečně do tmy

Novinkou v nabídce společnosti BP Lumen jsou světla Ravemen, která díky dvoudílné optice a dvojici diod simulují funkci světel automobilu.…

  • Datum: 23. 09. 2017
  • Kategorie: Technika

Komfort jednoduše

Existuje celá řada cyklistů, nebo i rekreačních uživatelů jízdního kola jako takového, kterým by se zamlouval komfort zadního odpružení,…

  • Datum: 23. 09. 2017
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru