Novinkou v letošní kolekci domácí značky je dvojice světel Squaro v moderním provedení čtvercového průřezu s velkou osvětlenou plochou. Tu pokrývá 36 chip LED diod, takže řidič vidí opravdu solidní světelný panel a cyklistu nepřehlédne.
Obě světla za shodných 399 korun spojují stejné rozměry 38x40x16 milimetrů, hmotnost 41 gramů, Li-Pol akumulátor 3,7V/300mAh a dobíjení přes Micro USB port (kabel součástí balení) přístupný po vysunutí světla z držáku. Ten má plastový základ s možností naklápět světlo v šesti pozicích, jištěný gumovým páskem s háčkem k sedlovce nebo řídítkům. Do držáku se světlo nasouvá v libovolném natočení, jen pojistný zobáček klade trochu odpor, ale díky tomu pak svítilna nemá šanci v držáku vykazovat jakýkoliv nechtěný pohyb a vše drží naprosto spolehlivě.
S ohledem na tvar světel není přítomna žádná speciální optika, která by usměrňovala tok světla. Tato světla jsou především bezpečnostním osvětlením viditelným z velké dálky, díky rozptylu světelného kuželu upozorní okolí na přítomnost cyklisty. Přední Squaro Front sice dokáže lehce nasvítit i prostor bezprostředně před kolem, ale je to spíš jen nouzové řešení, než abychom jej chtěli používat pro noční jízdy. V kombinaci s nějakou ostrou svítilnou, disponující ostrým dlouhým kuželem světla, by to ale bylo vítané doplnění pasivní ochrany jezdce. Světelná plocha je totiž perfektně vidět i z velké dálky a možnost dvou režimů světla (až 80 lm) či tří variant blikačky dává smysl i pro použití během dne, jen abychom na sebe upozornili řidiče. Ostré blikání je klasika, ale pulzování nebo svícení s pomalým probliknutím jsou zraku příjemnější. Spínač na horní straně (záleží na upnutí) pak vyžaduje trochu silnější stisk, takže je i s ohledem na menší velkost spínače nutné sevřít svítilnu mezi prsty, než tlačit jen shora. Celé provedení je ale voděodolné, takže i to má vliv na provedení spínače.
Zadní světlo Squaro Rear pak funguje naprosto stejně a dává maximálně dvacet lumenů. U něj se možnost sklopení držáku hodí při umístění na výrazněji skloněnou sedlovku nebo třeba na sedlové vzpěry. Výdrž akumulátoru by měla být shodná s předním, tedy pro svícení maximálně dvě a pro blikání sedm a půl hodiny, s dobitím na plnou kapacitu za přibližně tři hodiny.
Obě světla bychom volili jako bezpečnostní blikačky pro denní provoz a podvečerní návraty z vyjížďky, kde odvedou perfektní práci, navíc s velkou variabilitou uchycení díky naklápěcím držákům.
(už)
Českobudějovická firma Bohemia Bike patří mezi dlouholeté, a tedy i tradiční výrobce jízdních kol u nás. Českobudějovická firma Bohemia…
S brzdovými kotouči to už od loňska není žádná sláva, a především Center Lock provedení nedává v základních a středních cenových Center…