logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Center Lock od Sting

Center Lock od Sting

Datum: 27. 09. 2022

Center Lock od Sting

S brzdovými kotouči to už od loňska není žádná sláva, a především Center Lock provedení nedává v základních a středních cenových kategoriích moc šancí na úspěch sehnat pokaždé ten požadovaný rozměr. Otestovali jsme na redakčním mulletu 180mm kotouč Sting a můžeme potvrdit, že jde o plnohodnotnou náhradu k nerezovým provedením od nejznámějších značek, takže je to jedna z dostupných alternativ.

Kotouč se dodává v průměrech 140, 160 a 180 milimetrů, námi testované stoosmdesátce ST-180 CLK jsme navážili 194 gramů bez závěrné matice, která bohužel není součástí balení v ceně 370 korun, takže je nutné použít původní, pokud jsme měli od starého kotouče, nebo koupit samostatně novou. Nerezová brzdná plocha je šesticí nýtů pevně spojena s plechovým unašečem a v podstatě provedení vychází ze shimanovského originálu. Brzdná plocha má standardní tloušťku 1,8 mm a tenhle kotouč je vzhledem k vyšší 18mm brzdné ploše vhodný pro levnější shimanovské třmeny s „B“ destičkami s větší výškou. Nižší „G“ destičky na něj budou nízké a ponechají v některých místech částečně neobrzděnou plochu. My jsme testovali na čtyřpístkových brzdách Magura MT5, které potřebují vyšší kotouč, a navíc s výraznější plochou napojení brzdné části na nosná ramena, aby nedocházelo k obrzdění tenkých částí ramen. Kotouč byl s brzdou v perfektní souhře a masivnější plocha napojení ramen v podstatě fungovala stejně jako v případě originálního kotouče Magura, jenž stojí téměř třikrát tolik. K zakalení a zfialovění kotouče nedošlo, přece jen brzda slušně chladí a má velký výkon, takže to není o křečovitém svírání páčky. Tuhost kotouče vůči bočnímu namáhání je slušná, takže nejde o nějaké měkké provedení, které se ohýbá už při ostřejším pohledu. Kotouč ve spolupráci se sintrovanými destičkami Goldfren fungoval spolehlivě a bez nežádoucích zvukových projevů a rovněž nýtované spojení nejevilo po čase jakékoliv známky uvolnění. Totéž platí i pro vnitřní ozubení ocelového unašeče na náboji, tam se během dvou měsíců také nevytvořila vůle, takže s ohledem na cenu a funkčnost plně schváleno.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Skládací jistota 

V případě zámků na kolo je před námi vždycky dilema, zda dát přednost bezpečí na úkor hmotnosti a vlastního V případě zámků na kolo je…

  • Datum: 27. 09. 2022
  • Kategorie: Technika

Nová éra One-Sixty a One-Forty

Už vloni jsme něco zaslechli o tom, že značka Merida chystá zcela přepracovaný devětadvacítkový rám pro své celoodpružené trail Nová éra…

  • Datum: 27. 09. 2022
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru