Center Lock od Sting
S brzdovými kotouči to už od loňska není žádná sláva, a především Center Lock provedení nedává v základních a středních cenových kategoriích moc šancí na úspěch sehnat pokaždé ten požadovaný rozměr. Otestovali jsme na redakčním mulletu 180mm kotouč Sting a můžeme potvrdit, že jde o plnohodnotnou náhradu k nerezovým provedením od nejznámějších značek, takže je to jedna z dostupných alternativ.
Kotouč se dodává v průměrech 140, 160 a 180 milimetrů, námi testované stoosmdesátce ST-180 CLK jsme navážili 194 gramů bez závěrné matice, která bohužel není součástí balení v ceně 370 korun, takže je nutné použít původní, pokud jsme měli od starého kotouče, nebo koupit samostatně novou. Nerezová brzdná plocha je šesticí nýtů pevně spojena s plechovým unašečem a v podstatě provedení vychází ze shimanovského originálu. Brzdná plocha má standardní tloušťku 1,8 mm a tenhle kotouč je vzhledem k vyšší 18mm brzdné ploše vhodný pro levnější shimanovské třmeny s „B“ destičkami s větší výškou. Nižší „G“ destičky na něj budou nízké a ponechají v některých místech částečně neobrzděnou plochu. My jsme testovali na čtyřpístkových brzdách Magura MT5, které potřebují vyšší kotouč, a navíc s výraznější plochou napojení brzdné části na nosná ramena, aby nedocházelo k obrzdění tenkých částí ramen. Kotouč byl s brzdou v perfektní souhře a masivnější plocha napojení ramen v podstatě fungovala stejně jako v případě originálního kotouče Magura, jenž stojí téměř třikrát tolik. K zakalení a zfialovění kotouče nedošlo, přece jen brzda slušně chladí a má velký výkon, takže to není o křečovitém svírání páčky. Tuhost kotouče vůči bočnímu namáhání je slušná, takže nejde o nějaké měkké provedení, které se ohýbá už při ostřejším pohledu. Kotouč ve spolupráci se sintrovanými destičkami Goldfren fungoval spolehlivě a bez nežádoucích zvukových projevů a rovněž nýtované spojení nejevilo po čase jakékoliv známky uvolnění. Totéž platí i pro vnitřní ozubení ocelového unašeče na náboji, tam se během dvou měsíců také nevytvořila vůle, takže s ohledem na cenu a funkčnost plně schváleno.
(už)
V případě zámků na kolo je před námi vždycky dilema, zda dát přednost bezpečí na úkor hmotnosti a vlastního V případě zámků na kolo je…
Už vloni jsme něco zaslechli o tom, že značka Merida chystá zcela přepracovaný devětadvacítkový rám pro své celoodpružené trail Nová éra…