Domácí výrobce sice své brašny většinou neurčuje vyloženě pro terénní nebo silniční využití, ovšem v případě podsedlové brašny Art. 517 ji jasně doporučuje pro silniční kola.
Je to dáno jednak tvarem, který tak nějak počítá s užším střihem sedla a snaží se nikde nepřekážet a pak také úchytem Quick Fix na sedlové ližiny, do něhož se brašna jednoduše nacvakne. Žádné další pásky na sedlovku a podobně, prostě jediný úchyt.
Základem je kombinace materiálů PAD a PVC ve voděodolném, nikoliv vodotěsném provedení. Vnitřní plastová vložka zajišťuje pevný tvar a polstrované boky pak ochranu věcí uvnitř a případné tlumení zvuků. Brašna má úzký spodní konec, který je blízko sedlovky a podle nastavení držáku na ližinách se o ní buď může opírat, nebo je naopak volně v prostoru. Druhá pozice je vzhledem ke vstupu do brašny výhodnější, protože širší čelní strana má ve třech čtvrtinách obvodu zip a přístup dovnitř je pohodlně víc shora. Na čelním panelu nechybí logo značky, poutko pro blikačku, nebo dlouhý pruh reflexního materiálu. Tady hodně záleží na náklonu držáku na ližinách, jak moc brašna visí kolmo dolů, aby byla blikačka a reflexe lépe vidět, jinak jsou více sklopené směrem k zemi. Nechybí pak trojice poutek na spodním konci brašničky, kam lze třeba gumicukem přidělat větrovku. Součástí brašničky je i reflexní pásek na nohavice, takže bezpečnost výrobce opravdu nepodcenil.
Co se týče montáže samotné, držák lze bleskově upevnit dvojicí šroubů 3mm imbusem a brašnu do něho jednoduše nasadit, přetočit a je zajištěno. Její délka 18 cm je ptimální a šířka se pohybuje v rozmezí 3 – 9 cm, což spolu s výškou 8,5 cm dává vnitřní objem zhruba 0,6 litru. Dovnitř se vejdou dvě silniční duše a montpáky, případně jedna duše, telefon a nářadí. Na silničku je to spíše objemnější provedení s dostatečnou rezervou. Obavy z nechtěného uvolnění z držáku, které jsme vzhledem k poměrně malému odporu při nasazení brašny měli, se za jízdy nepotvrdily. Na kostkách i při skoku přes koleje brašna držela spolehlivě, takže v tomhle případě bez obav. Jejích 106 gramů nezatíží kolo příliš a naopak cena 340 korun zase příliš neodlehčí peněženku. Kdo tedy nechce na silničku miniaturní podsedlovku a naopak spíš něco objemnějšího, ale v odpovídajícím „aero“ střihu, je to pro něj rozumná volba.
(už)
Jednou z nejdůležitějších silničních novinek letošní sezóny je bezesporu sada Shimano Ultegra, respektive její úplně nová generace s…
Jestliže německá značka Ghost znatelně posílila segment celoodpružených modelů či pevných trailbiků pro rok 2017, pak kolekce 2018 klade i…