Tak trochu zavádějící zkratka pro tvrdší sexuální praktiky je součástí názvu sedla Ergon SM3 Pro, ovšem v jeho případě rozhodně neznamená, že by jízda na něm připomínala zmiňované vyznávání bolesti a mučení, právě naopak.
Ergon je znám svým zaměřením na dokonalou symbiózu svých výrobků s jejich uživatelem a po speciálně tvarovaných gripech tak přišel i s vlastními sedly, z nichž jsme otestovali konkrétně model SM3 Pro určený pro horská kola, navíc v rozměru M. Pokud vás zarazil rozměr sedla, pak vězte, že i Ergon se vydal cestou výběru jeho odpovídající šíře podle typu postavy cyklisty a rozestupu jeho sedacích kostí. Vhodný typ lze najít jednoduše podle online konfigurátoru na stránkách dovozce www.ultrasport.cz. Kromě rozteče sedacích kostí je třeba zadat typ posedu, ohebnost jezdce a další údaje, aby nakonec vyjela vyhovující velikost.
Testovaný kousek nejprve zaujal trochu širší zadní partií a na pohled propadlými partiemi pro sedací kosti. Obavy z otlaků v choulostivé středové části byly ovšem zcela zbytečné. Přestože sedlo patří spíše mezi rovná, s velkou sedací plochou, mělká prohlubeň ve středové části před špičkou skvěle eliminovala veškerý tlak na citlivé partie a i 145 mm široká sedací plocha nabídla perfektní umístění jezdcova pozadí. Tvar sedla tedy rozhodně chválíme a vyzdvihnout musíme i 43 mm širokou špičku, která je přímo stvořená pro delší pobyt v ostrém výjezdu, kdy je třeba přesunout těžiště hodně dopředu, což 285 mm dlouhé sedlo umožní velice snadno. Sedlo nepatří mezi turistická křesla, ale v rámci sportovní a závodní kategorie nabídlo opravdu vysokou míru pohodlí, navíc vpředu znásobenou tlumicí vložkou mezi ližinami a skeletem. Mimochodem TiNox ližiny také nepatří k turistickému standardu, ale jde o kvalitní materiál.
Potah ze syntetické kůže se ukázal jako hodně odolný bez jakékoliv tendence k vytahání a středně tvrdé polstrování se ani po delším používání nevysedělo. Polstrování není tak vysoké na pohled, naopak karbonová skořepina má zespodu jakési kapsy, které polstrování ukrývají, takže zatímco povrch sedla vypadá jako dost plochý, s nízkým polstrováním, vše je ukryto na spodní straně, ku prospěchu jezdcova pozadí. Hladký potah dovolil bezproblémový přesun ve volných i elastických kraťasech, ale nějaké nechtěné sjíždění jsme nezaznamenali. Co se týče střihu sedla, pak ve sjezdech je při přesunu dozadu třeba brát na zřetel nepatrně širší sedací část (dle zvolené velikosti), ale proti některým „macatějším" modelům se mezi stehna vešla naprosto v pohodě. Komfortní špičku jsme již chválili, takže jen zmíníme, že na rozdíl od některých sedel nabízejících ideál ve vodorovné pozici, zde jsme jej nalezli se špičkou lehce sklopenou dolů. Hmotnost testované verze je xxx gramů a cena 3545 korun je sice trochu vyšší, ovšem za ni dostane majitel vynikající kombinaci pohodlí a sportovního vzhledu. Ergon je navíc neokoukanou značkou, takže jakmile ze sedla zvednete své neotlačené pozadí, určitě vzbudí dostatek pozornosti.
(už)
Plusy: tvar, komfort, tlumicí vložka, ideální špička
Minusy: nenalezli jsme
Problematiku převozu kola na autě či v autě řeší většina cyklistů. Uvnitř vozu je sice o něco lépe chráněno před nenechavci a především…