Problematiku převozu kola na autě či v autě řeší většina cyklistů. Uvnitř vozu je sice o něco lépe chráněno před nenechavci a především před nepřízní počasí, pokud jej však přepravujeme na ložné ploše se sklopeným zadním sedadlem, tak se z našeho kola může v případě autonehody stát doslova vraždící nástroj, jenž v okamžiku nárazu prolétne celým interiérem. Z důvodu bezpečnosti posádky se proto transport kola na autě jeví jako nesrovnatelně rozumnější. Klasické střešní nosiče ovšem nebývají zrovna praktické, kvůli vyšší spotřebě pohonných hmot a především pak kvůli těžší manipulaci s koly samotnými. Zvlášť majitelé moderních vozů kategorie MPV či SUV s vyšší stavbou karoserie mají v tomto ohledu výrazně ztíženou situaci - aby se ke svým kolům vůbec dostali, musí si někdy vypomoci dokonce i přenosnými schůdky.
Takže se stále častěji setkáváme s nosiči určenými na záď vozu, ať už s montáží na závěsné zařízení, či přímo na páté dveře. Zvlášť poslední jmenovaná alternativa má stále více zastánců, a i když je se zavěšenými koly poněkud ztížena manipulace se zadními výklopnými dveřmi, především jednoduchost montáže a relativní finanční nenáročnost tohoto řešení jsou jasnými klady.
Jednou z novinek na našem trhu jsou nosiče Saris, které se mohou pochlubit faktem, že jsou nejprodávanější v USA a mnoha dalších západních zemích. Mezi nejprodávanější pak patří modely Bones 2 (3699 Kč) a Bones 3 (4199 Kč), přičemž číslovka v názvu udává počet kol, pro něž je nosič koncipován. Jejich primární předností je nadstandardní variabilita, a to nejen v samotném ohledu přizpůsobení pro rozličné vozy, ať už s karoserií kombi, hatchback či sedan. Uchycení na bytelných ramenech, jejichž sklon vůči nosné části karoserie lze jednoduše nastavovat v téměř libovolném úhlu, je minimálně stejně důležitý jako rozložení tlaku do velké plochy. Tři páry nastavitelných ramen a jedna centrální nosná trubka širokého profilu, to je základ dovolující opření prakticky o kteroukoli část karoserie, samozřejmě s výjimkou nevyztužených středových plechů. Koncovky dvou párů opěrných ramen tak budou nejčastěji v kontaktu se sklem pátých (či třetích) dveří a s jejich spodní přechodovou hranou nad nárazníkem. O zbytek se již postarají upínací řemeny, a to dvojice či trojice na každé straně. Stažení je koncipováno pro uchycení za hrany výklopných dveří, vertikální i horizontální. Finální zajištění kol se provádí pevnými stahovacími objímkami, naprosto šetrnými k laku rámu.
O nezaměnitelný vzhled nosičů Saris se postaral italský designer Fabio Pedrini a jako hlavní materiál použil termoplast s ocelovou výztuhou. Vedle dvou nejpopulárnějších modelů série Bones v nabídce najdeme také nosič na jedno kolo (model Solo), zajímavostí je pak třeba provedení Gran Fondo, určené třeba jako doplněk profesionálních doprovodných vozů při velkých závodech. Maximální univerzalitu při potřebě přepravit rodinná kola různých velikostí, tedy včetně dětských, nabídne například uzamykatelné provedení Bones RS. V kolekci nosičů Saris je z čeho vybírat, ať už v závislosti na konkrétním typu vozu či na potřebě uživatele.
Kompletní nabídku dovážených nosičů, včetně cen a specifikací, najdete na stránkách dovozce, společnosti SpeedWeaponry.
(kad)
Německá značka VDO hodně zapracovala na kolekci 2014 a výsledkem je nová řada „M", která je na hony vzdálena dosavadním modelům pro běžné…
Patříte mezi ty cyklisty, jimž nedá volba vhodných gripů spát a nejraději by na svém kole měli ideální kombinaci pohodlného úchopu a…