V případě cyklistických doplňků a nářadí lze německé značce SKS těžko cokoliv vytknout, protože její produkty jsou opravdu promyšlené do detailu a perfektně zpracované. Totéž platí pro CO2 hustilku Airbuster, která je jednoduchým řešením pro bleskové nahuštění pneumatiky.
Základem je samotný adaptér (44 g) na bombičku CO2, vyrobený z hliníkové slitiny a vybavený hlavicí, kterou lze otočením vložky uvnitř nastavit pro galuskový nebo auto ventilek. Hlavici nechybí také praktická zátka proti vnikání nečistot, což je s ohledem na možnost převážet hustilku i s bombičkou v držáku na rámu velice praktický doplněk. Do závitu v adaptéru se našroubuje bombička (16g provedení je součástí balení) a pro převoz v držáku nebo kapse dresu se dotáhne nadoraz proti výklopné pojistce. To je velice důležité, nezapomenout stlačit pojistku dovnitř do těla adaptéru, jinak totiž není problém došroubovat bombičku až nadoraz na odjišťovací jehlu. Ta ji propíchne a plyn unikne, tedy pokud není dotažené kolečko jisticího uzávěru na opačném konci adaptéru, jímž se CO2 vpouští do hlavice nasazené na ventilek. Pro převoz ale nikdy nemáme bombičku „napíchnutou“ a jištěnou jen otočným uzávěrem, protože by plyn mohl nechtěně uniknout, a nechcete mít lehce „omrzlá“ záda přes kapsu dresu. Dávkování tlaku je tak po odjištění naprosto ideální a s adaptérem se skvěle pracuje, navíc i díky izolačnímu návleku na bombičce. Ten sice u 16g provedení pasuje i do držáku na rám, kde je komplet jištěný navíc i gumovým páskem, ale v případě použití objemnější 24g bombičky už to chce verzi bez návleku. Základní 16g bombička zvládne sice nahustit gravel či silničku na odpovídající tlak, ale pro bikovou devětadvacítku už je to hodně na hraně, spíš je to na dvě bombičky nebo jednu 24g. Ideální je to pro základní nahození bezdušáku s následným dohuštěním klasickou hustilkou, kde bychom jinak neměli šanci dostat odskočenou patku pláště zpět do pozice v ráfku. Manipulace s Airbuster adaptérem je ale celkově perfektní a v případě defektu zaručí opravdu rychlé nahuštění, ať už to základní s malou bombičkou, nebo kompletní s využitím větší varianty. Se 16g bombičkou a držákem na rám váží celý komplet za 659 korun slušných 128 gramů, ale s ohledem na potřebu dohustit při závodech obutí co nejrychleji, bude pravděpodobnější pobyt hustilky v kapse dresu, a do držáku tak může putovat nějaká hustilka pro doladění tlaku.
(už)
Tlakoměr na měření tlaku v pláštích nebo duších na kole nebývá mezi cyklisty příliš frekventovaná záležitost. Ale to se mění. V dobách,…
Belgická značka Ridley se proslavila svými stroji pod jezdci těch nejzvučnějších jmen a její kola mají závodní DNA prostě v krvi. Jenže i…