Belgická značka Ridley se proslavila svými stroji pod jezdci těch nejzvučnějších jmen a její kola mají závodní DNA prostě v krvi. Jenže i tak dokáže nabídnout požitek z jízdy fanouškům gravel stylu, kteří hledají kromě rychlosti také maximum pohodlí, což se v případě modelu Kanzo Adventure podařilo skloubit dokonale.
Kompromis? Neznáme!
Gravelová řada Kanzo má hned tři zástupce, a to závodně orientovaný Fast, univerzálnější Grifn a čistě gravelový nebo spíše teréněji směřovaný Adventure. Adventure je pak navíc v jednodušší karbonové variantě, dostupnějším hliníkovém provedení Adventure Alu a námi testované nejnovější karbonové verzi. Tenhle kousek už má svého majitele a je postaven vyloženě dle vkusu spíše endurově smýšlejícího jezdce, nicméně i tak ukazuje, že když se spojí silniční závodní geny s dokonalou terénní geometrií, může vzniknout univerzál, který bude schopný jak na asfaltu, tak na štěrku či kořenech, aniž by jedno nebo druhé bylo kompromisním řešením.
Ať už kolo stavět na samotném sériovém rámu ve dvou barevných provedeních, nebo si jej v Ridley konfigurátoru za příplatek 100 eur nakreslit ve vlastním barevném designu s dodací dobou dva až tři měsíce, základ je konstrukčně dokonalý. Výrobce vsadil na HiMod vlákna a geometrii někde mezi silničním a horským kolem, respektive hodnotami sedlového a hlavového úhlu ne nepodobnou klasickým XC bikům. Prostě když gravel pro dobrodružství, tak tuto variantu, když do rychlosti, tak trochu kratší a obratnější verzi Fast. Na první pohled zaujme rám nízko posazenými sedlovými vzpěrami, které jsou základem pro vynikající absorpční schopnosti. Vůbec je zadní stavba tím
K nastavení odpovídajícího tlaku ve vidlici nebo tlumiči, případně teleskopické sedlovce, přistupuje někdo poctivě a snaží se přesně…
Letošní počasí je vyloženě aprílové a krátký rukáv střídá ten dlouhý, tmavé brýle, ty čiré, a měnit bychom mohli podle počasí i obutí, o…