Když jsme vybírali do testu novinky domácí značky Sensor, volba kraťasů Classic a dresu Motion byla jasná hned na první pohled. Oba kousky v dominantní černé, shodně provedené logo a šedý horní díl dresu pak dokonale doplňuje vzájemné sladění. Co víc si přát, než dva decentní, navzájem ladící kousky oblečení, snad jen pohodlný střih, což se rovněž podařilo.
Elastické kraťasy Classicza 2150 korun sází na šestipanelové provedení s plochými švy, jehož základem je italský materiál Crono Plus. Střih nohavic je dostatečně dlouhý až do tří čtvrtin stehen a je zakončený 4,5 cm širokou gumou se silikonovým potiskem na spodním okraji. Konce nohavic mají navíc na boku všitý perforovaný reflexní trojúhelník. Jednodílná výstelka Dr.Pad je určena pro střední zátěž a svými rozměry rozhodně nepatří mezi nějaké „pleny“. Naopak má spíše štíhlejší střih, vyšší polstrování vzadu pod sedacími kostmi a nižší středovou a přední část. Šle pak sází na tenkou síťovinu s výrazným bílým olemováním a zatímco vzadu je z ní i široký středový panel, vpředu jsou to pouze šle, začínající trochu výš.
Kraťasy jsme testovali ve velikosti XL, což jezdci se silnějšími stehny a výškou 190 cm ideálně pasovalo i s menší rezervou, ovšem vyšvihanější jezdec se stejnou výškou by klidně zvládl i velikost L. Sensor je ve značení blíže spíše větší velikosti, než menší, takže tady, i díky výrobě v Čechách, rozhodně nehrozí to, co běžně třeba u italských střihů. Délku nohavic jsme zmiňovali, zde je vše naprosto ideální a totéž platí pro jejich zakončení, kdy široká guma nijak výrazně nestahuje. I tak je ale dost široká, aby spolu s potiskem zajistila návleky na kolena. Nohavice za jízdy prostě sedí a totéž platí pro celý střih kraťasů. O šlích jezdec v podstatě ani neví, jsou totiž velice příjemné, nepnou a zároveň nesjíždějí. Chvíli zvyku vyžaduje výstelka, u níž je trochu cítit přechod vyšší zadní části v nižší střed v závislosti na sklonu sedla. Na biku to nebylo až tak výrazné díky středně vzpřímenému posedu a zatížení zadní partie, kdy střed nebyl skoro cítit, ale na silničce s nataženým posedem už je to trochu znát. Není to nic, co by při delší jízdě obtěžovalo nebo tlačilo, jen to chce na začátek trochu si výstelku osedět. Celkový střih kraťasů ale padne perfektně jak sportovnímu, tak rekreačnímu jezdci.
Totéž v podstatě platí u dresu Motionza 1650 korun, jenž sází na lehce pohodlnější střih z materiálu PESh Bico Pulsar (94 %) a Lycry (6 %). Základní materiál tvořící ¾ délky dresu má nenápadnou perforaci a vynikající elasticitu. Horní šedý díl je pak bez perforace. Spodní díl je zakončený vyšší gumou se silikonovým proužkem v pase a na zádech má po stranách dvě dlouhé reflexní paspule. Tohle je opravdu reflexní nadstandard, navíc ještě podpořený reflexním logem na kapsičkách dole. Ty jsou dvě, jedna s horním vstupem na gumu a druhá se svislým zipem na straně. Třetí kapsička je nenápadně všitá zevnitř na prsou. Šedá horní partie dresu má pohodlně střižené, ale dostatečně elastické rukávy, třetinový stojáček a nechybí garáž jezdce celopropínacího zipu. Rukávy mají zakončení jednoduchým širokým lemem, takže příliš nepočítají s používáním rukávků. Od toho má značka v kolekci závodní dresy.
To je znát i na střih dresu, jenž jsme naopak zvolili ve velikosti L, která zmíněnému, ne úplně vyšvihanému jezdci, seděla dokonale. Dres má perfektní délku zádového dílu a předek je nepatrně kratší, i když ne o tolik, jako u závodních dresů. Rovněž střih v ramenou je pohodlný a odpovídá spíše posedu na biku s rukama hezky zeširoka na řídítkách, než na silničce s lokty u těla. Rukávy jsou zde střiženy neutrálně, tedy žádné závodní „nasměrování“ kupředu. Pohodlí, to je hlavní cíl tohoto dresu a je splněn do puntíku, aniž by měl jezdec pocit, že mu něco schází. Závodník by možná chtěl kratší přední díl a větší kapsy na víc traťovek a třeba zmíněné rukávy dopředu, navíc s těsnějším lemem a silikonovým proužkem. Ne, tohle je ryzí pohodově-sportovní a přitom ne úplně rekreační volnější dres. Střih padne na biku dokonale a na silničce v něm samozřejmě také není problém jet – do rukávů netáhlo a materiál obepíná tělo, aniž by se někde vyboulil či plandal, tedy pokud někdo nevyžaduje vyloženě silničářský střih. Materiál je navíc na omak velice příjemný, takže žádný příliš lycrový dojem a navíc s dobrým odvodem vlhkosti. Ať už tedy černo-šedé provedení k výše zmíněným kraťasům, nebo kombinaci žlutá a modrý vršek, obojí lze díky střihu s klidem použít i k volným kraťasům. Z velikostí S – XXL si snad vybere úplně každý, třeba i jezdec s vícero kily navíc.
(už)
Jednou z novinek značky 3F pro letošní rok jsou brýle Version s kódovým označením 1705. Pokud si vybavíte velké téma, jež jsme v…
Kdysi kultovní bikový snímek Roam mě nadchnul - hudbou, výběrem lokalit, jezdeckým uměním hvězd světového freeridu. A i když možná enduro…