Vlně elektrokol neunikla ani značka Rock Machine, takže jsme se rozhodli nechat se při jízdě hýčkat jejich pánským modelem se zadním motorem a čtyřiadvaceti převody.
Duralový rám je na první pohled poměrně masivních profilů, které nejsou díky implantaci řadicích a brzdových bowdenů do rámu ničím narušeny. Bohužel absence možnosti pohodlného rozpojení kabeláže motoru při defektu je u zadního kola trochu omezující, ale díky její délce lze výměnu duše provést i v zapojeném stavu. Zadní 250W motor nese klasické šroubovací osmikolečko a je usazen ve standardních patkách, tedy bez nějakých speciálních vymezovacích vložek. Na zadní stavbě rozhodně zaujme integrovaný zámek AXA, který jednoduše při aktivaci vysune kovový čep skrz výplet. Vyjmutí klíče ze zámku je možné jen při uzamčení, takže za jízdy jsme občas měli i přes sklopení klíčku pocit lehkého kontaktu.
Přejděme ale k samotné jízdě, v první řadě je velkým plusem variabilita nastavení posedu, a to díky stavitelné pozici řídítek. Páčka na představci dovolí po otevření naklopit jej nahoru, či dolů a zároveň si přetočit řídítka dle vkusu jezdce. Pro pohodlí má kolo ty nejlepší předpoklady, protože komfortní posed podtrhuje i pohodlné široké sedlo, navíc s velice praktickým držadlem v zadní části, usnadňujícím celkovou manipulaci s kolem.
Jízda s vypnutým motorem je v první řadě o slabší akceleraci dané hmotností, ale na druhou stranu, kolo jede velmi lehce a neklade nechtěný odpor. Na rovině není nutné se obávat vybití baterie, jezdec dojede celkem pohodlně i „za své“. Do stoupání už je to vzhledem k hmotnosti trochu slabší, ale tam jsme samozřejmě aktivovali pohon. Ovládání panelem na řídítkách patří svým designem mezi ta vyspělejší. Díky snímači na zadní stavbě se při rozjezdu automaticky zapne displej a zobrazí aktuální rychlost spolu s celkově najetými kilometry. Aktivací pohonu tlačítkem se následně na displeji zobrazí kapacita baterie a aktuální dojezd podle zvoleného módu asistence, který má celkem patnáct úrovní. Dvojice tlačítek pro jejich výběr sice vyžaduje trochu silnější stisk, ale jezdec si může opravdu motor naladit přesně dle svého gusta. Samozřejmě nechybí automatické podsvícení displeje za šera. Pro ovládání všech funkcí není díky umístění displeje nutné pouštět řídítka.
S baterií Panasonic 11Ah s integrovaným zadním světlem ovládaným manuálním spínačem jsme toto kolo otestovali v poměrně kopcovitém terénu, včetně jednoho až extrémního výjezdu po polní cestě. Motor kvůli absenci torzního snímače sepnul jen při otočení klikami, takže třeba před křižovatkou bylo nutné včas zařadit lehčí převod, aby motor včas zabral, případně si pomoci tlačítkem „Ride“ na displeji, které aktivovalo pohon v omezené rychlosti okamžitě i bez šlapání. Brzdy nejsou s motorem propojené, takže systém se deaktivuje při nešlapání. Při jízdě už motor fungoval zcela plynule, samozřejmě daný systém umožnil rychlou jízdu s plnou asistencí i s hodně lehkým otáčením klikami, takže dojezd může být v určitých případech i výrazně omezený. My jsme na danou baterii najeli celkem 25 kilometrů ve zmíněném terénu a nohy jsme nějak výrazněji nezapojovali. Nabití na plnou kapacitu bylo díky rychlonabíječce s přijatelnými cestovními rozměry otázkou dvou hodin. Zadní pohon byl znát hlavně při výjezdu ze zatáček, kdy kolo jezdce popožene dopředu, takže je třeba si na to chvilku zvykat. Rovněž prudká stoupání byla se vzpřímeným posedem o tendenci předního kola zvedat se od terénu, ale to je typický projev zadního pohonu.Naopak chválíme celkovou živost geometrie, kdy kolo velice příjemně a ochotně zatáčí a tuhý rám nedovolí nějaké výraznější kroucení. I přes tah motoru bylo řazení s komponenty Altus a Acera v záběru docela bez problémů a jak na převodnících, tak na pastorcích řetěz přebíhal plynule i pod záběrem. Samozřejmě, na jeho životnosti se zadní pohon projeví, ale použitá osmičková verze netrpí tak výrazně.
Powerflex je díky rozumnému osazení, bytelnému rámu a maximální míře pohodlí v kombinaci se standardní mírou dojezdu rozumně postaveným elektrokolem, navíc za příplatek lze mít baterii s kapacitou až 17 Ah, což navíc při využití ekonomičtějšího módu asistence jeho dojezd zmnohonásobí. My jsme jej s nižší kapacitou baterie opravdu nešetřili, takže námi najeté kilometry lze považovat za jistotu.
Plusy: komfort, displej, ovladatelnost, tuhost
Minusy: klíč zámku
Rám: Al 6061 T6
Vidlice: SR Suntour CR8V, 50 mm
Kliky: Shimano FC-M171, 28-38-48
Brzdy: Tektro
Řazení: Shimano SL-M310, 3x8
Přehazovačka: Shimano Acera
Přesmykač: Shimano FD-M191
Ráfky: Ryde
Pláště: Schwalbe Marathon Plus, 38C
Náboje: Shimano HB-RM60/motor
Kazeta: Sun Race, 13-32, šroubovací
Sedlo: Selle Royal Hertz
Sedlovka: Alloy
Řídítka: Alloy
Představec: Alloy, stavitelný
Motor: Powerflex PAS, 24V/250W
Baterie: Li-Ion Panasonic, 25.2V-11.25Ah
Hmotnost: 25,4 kg
Naprosto univerzální bike, s maximálně odolným rámem, perfektní ovladatelností, zdvihem sto čtyřicet milimetrů a 27,5“ koly. Tak zní…
Kolekce této značky už se několik let může pochlubit zakomponováním karbonu hlavně u celoodpružených MTB modelů, ovšem stejně luxusně…