O platformových pedálech jsme psali v jednom z velkých témat v posledním loňské vydání Cykloservisu, a přestože se za tu krátkou dobu rozhodně neudál nějaký zásadní obrat v poměru vůči nášlapným pedálům, je jich na trhu stále víc. Řada komponentových značek totiž nenabízí nášlapné pedály, ale těch platformových má hned několik variant. To platí i pro kanadskou kultovku Race Face, která nabízí kromě luxusně vyhlížejících hliníkových platforem Atlas či Aeffect také dostupnější nylonové pedály Chester nebo pak levnější (v rámci cenové úrovně značky) nylonovou variantu s integrovanými piny s názvem Ride.
Po čem jsme tedy sáhli? Správně tušíte, že jsme šli cestou kompromisu a otestovali model Chester, jenž sice sází na nylonové tělo, ale má ocelové šroubované piny, což je v poslední době stále populárnější kombinace.
Nylonová platforma má plochu o rozměrech 101x110 mm a výšku středové partie 18,4 mm, kdežto rámeček má výšku 14 mm plus ještě výška pinů. Těch je na každé straně pedálu osm a díky kombinaci imbusového šroubu a pojistné matice usazené v nylonu jsou výměnné. Vše se otáčí na Cr-Mo ose s kombinací průmyslového ložiska a kluzného pouzdra, která jsou přístupná po vyšroubování vnější krytky a pojistné matice vymezující vůli. Vše tak lze rozebrat, vyčistit a namazat, montáž lze provést jak 6mm imbusem, tak plochým 15mm klíčem. Dodáme jen hmotnost 370 gramů a možnost výběru z jedenácti barevných provedení. To vše za cenu 1450 korun.
Pedály prošly testem ve společnosti „tenisek“ Shimano s Vibram podrážkou a obstály na výbornou, což přisuzujeme hlavně ostrým pinům, které se do podrážky zakusovaly s maximální hladovostí. Středová část pedálu je sice o něco vyšší než rámeček, ale nebylo to tak výrazné, aby měla podrážka tendenci se po pedálu posouvat, což jsme občas zaznamenali u konkurence. Spojení tedy bylo velice slušné a průměrný rozměr plochy pedálů rovněž nepřinesl nějaká negativa, byť poskytoval oporu botám velikosti 47. Co se týče hladkého otáčení či vzniku nějaké vůle nebo uvolňování pinů, nic takového jsme během stovky testovacích kilometrů na redakčním trailbiku i testovacím elektrokole, nezaznamenali. Tělo je dostatečně houževnaté a hlavní otvory v rámečku si s blátem dobře poradily. Snad jen nízký odlehčovací prostor v čelní a vnitřní straně pedálu se v hodně blátivém terénu postupně zanášel, ale nemělo to na funkčnost vliv. Takže ve všech směrech schváleno.
(už)
Modelová řada silničních pedálů Keo je dnes nebývale obsáhlá a francouzský výrobce zde nabízí jak vyloženě dostupné modely Classic pro…
Na silničce není zapotřebí objem, ale výkon, tedy v případě hustilek určitě. Trápit se s bikovou hustilkou při 120 PSI není zrovna ideální,…