Na silničce není zapotřebí objem, ale výkon, tedy v případě hustilek určitě. Trápit se s bikovou hustilkou při 120 PSI není zrovna ideální, naopak. Všechno má svoje a na silničku vždycky patřila elegantní štíhlá hustilka, která dokázala z plášťů udělat pořádný beton. Teď mě možná gravelisté zašlapou za takový názor do země, ale tady se nebavíme o rozměru 42 C, ale o pětadvacítkách nebo osmadvacítkách, kde je 110-130 PSI běžná záležitost.
Od značky PRO, patřící do shimanovského portfolia, jsme otestovali hustilku Team HP Minipump, která je svojí délkou 190 cm, černě anodizovaným hliníkovým tělem a umně ukrytou hadičkou opravdu dobrým společníkem pro silniční švih. Tenké tělo, držák pod košík s pojistnou gumičkou a blokovací mechanismus proti nechtěnému vysunutí pístnice při převozu. Na převoz na rámu bezpřipomínková záležitost. Co se týká práce s hustilkou, nutné je nejprve odšroubovat kryt hadičky schované v kratší rukojeti, hadičku vytáhnout a pak zvolit pozici otočné koncovky podle typu ventilku. Následuje už jen huštění, které je vzhledem k průměru pístnice i při 120 PSI v podstatě pohodové a díky hadičce nenamáhá ventilek nechtěným vychylováním v ráfku. Ventilek tady neutrhnete, leda tak svoje rameno, kdybyste s tímhle maloobjemovým nástrojem chtěli rychle nahustit bikový plášť, ale do světa tlustých gum tahle hustilka nepatří, je to čistokrevná silničářka. Hmotnost 93 gramů sice není rekordně nízká, stejně jako cena kolem tisíce korun. S ohledem na kvalitu provedení, vynikající funkčnost a snadné dosažení vysokého tlaku je ale cena odpovídající.
(už)
Čistě holčičí verze oblíbených cross-countryových a maratonských biků se těší popularitě, takže lehké karbonové stroje určené pro nás dámy…
Ta zvláští, současná, "kovidová" doba samozřejmě zasáhla i předváděcí akce cyklistických firem, kde prezentují obchodníkům nové produkty na…