Značka BBB si potrpí na akční až vojenské názvy některých svých produktů a dílenská hustilka BFP-26 „Vzdušný úder“ není výjimkou. Pro tohle pojmenování má ovšem výrobce pádný důvod, protože jde o hustilku s delším tělem, solidním výkonem a digitálním manometrem, tedy nic až tak obyčejného.
Plechová základna hustilky není přehnaně široká, ale obě ramena směřují k obsluze, takže lze pohodlně našlápnout, navíc nechybí plastové protiskluzové inzerty jak nahoře, tak na spodní straně. Ocelová pístnice má výšku 58 centimetrů a s délkou hadice se rovněž nešetřilo, takže jejích 120 centimetrů pohodlně dosáhne i na ventilek kola umístěného v montážním stojanu. Plastová rukojeť s měkčenou úchopovou plochou má ergonomické zahnutí a vše korunuje digitální modře podsvícený manometr.
Práce s hustilkou je, co se týče manuální obsluhy, naprosto přirozená a jediné, co lehce zdržuje, je klasická závitová koncovka na ventilek. Proti rychlým univerzálům má sice výhodu v téměř nulové šanci na vymačkání těsnění, ale přece jen je třeba ji našroubovat. Je oboustranná, takže jeden konec vnitřní vložky má závit pro auto ventilek a po vyšroubování z hadice ji stačí otočit, aby pasovala na galuskový či velo ventilek. Nechybí miniaturní tlačítko pro upouštění tlaku a veškeré šroubování nepředstavuje díky možnosti točit i koncovkou hadice nějaké výraznější omezení tohoto úkonu. Digitální manometr je perfektně čitelný a lze jej přepínat mezi zobrazením tlaku v jednotkách BAR či PSI. Při testu na dvoupalcovém šestadvacítkovém plášti jsme na jedno stlačení pístu shora až na dno dostali dovnitř vždy okolo 25 PSI. Poměr mezi objemem a silou potřebnou ke stlačení pístu je zde optimálně vyrovnaný, takže nebyl problém dosáhnout u silničního pláště tlaku 125 PSI bez výraznější námahy, ani nebylo nutné u širšího bikového obutí zdlouhavě pumpovat. Výrobce udává maximum 160 PSI, čemuž lze bezpečně věřit, a tenhle model za 1490 korun tak používat jak na biky, tak na závodní silničky.
Co se týče manometru, jeho modré podsvícení naskočí po zapnutí na jeho horní straně jen na prvních pár vteřin, pak svítí jen černé, dobře čitelné číslice. Vypnutí pak nastane po chvilce zcela automaticky, takže není třeba myslet na to, že jste nechali v dílně zapnutou hustilku. Pevnost spojení pístnice s podstavcem je na slušné úrovni, takže celková tuhost nevykazovala při práci nějaké slabiny a nic se neviklá. Navíc je na hadici praktická krabička s nástavci na huštění míčů či lehátek a také redukcí na ventilky. Kdo by chtěl ušetřit tři stovky, může pak sáhnout po verzi s klasickým manometrem.
(už)
Plusy: výkon, manometr, ergonomie
Minusy: šroubovací koncovka
Komponenty s logem XLC sází poměrně výrazně na barevnou anodizaci jednotlivých částí, a když se k designu přidá i solidní technické…
Něco je drahé, luxusní a přitom v praxi skoro nepoužitelné, a naopak jsou produkty, které sice nejsou nejlevnější, ale stojí za to si je…