Něco je drahé, luxusní a přitom v praxi skoro nepoužitelné, a naopak jsou produkty, které sice nejsou nejlevnější, ale stojí za to si je pořídit. Třeba takový mininýtovač řetězu lze koupit v miniaturním provedení i do dvou stovek, nebo jako součást multiklíče jen o pár korun dráž, ale dát bez stovky téměř tisícovku za cestovní nýtovačku, k tomu už musí být důvod.
Topeak na vývoji svých produktů nikdy nešetřil inovacemi, a snad i proto se tolik odlišuje od konkurence. Jeho řada doplňků Ninja, která sází na kombinaci praktičnosti, snadného transportu a dokonale zakomponovaného designu, je vpravdě luxusní. Ne snad cenou, ta je sice vyšší, ale není přemrštěná, ale jako celek. Promyšlený, funkční a hlavně praktický. Košíky na bidon s integrovaným držákem multiklíče či bombiček pro hustilku, to je jen část této kolekce. Nás zaujal především nýtovač Topeak Ninja C, který se skládá ze dvou samostatných částí, z nichž každou lze ukrýt uvnitř silničních či bikových řídítek. Součástí hliníkového těla nýtovače jsou totiž zátky řídítek a průměr samotného těla vyžaduje jen odpovídající vnitřní průměr řídítek. Aby bylo možné nýtovač bezpečně vozit v řídítkách, musí mít jejich rovný konec minimálně sedm centimetrů a průměr v rozmezí 16,5-20 mm. Pak se dovnitř vejde jak část s nýtovačem, tak druhá s imbusem a háčkem pro zajištění obou konců řetězu k sobě. Oba díly váží dohromady 77 gramů, což není moc, ale důležitá je především skladnost a funkčnost.
Nýtovač tvoří hliníkové tělo s výklopnou ocelovou částí a trnem, který se ovládá 4mm imbusem, jenž je součástí druhého dílu s jisticím háčkem. Kromě něj má i přihrádku na dva nýty řetězu, které ovšem nejsou součástí balení. Vše pak funguje jako standardní nýtovač a zvládne i 11rychlostní řetězy. Škoda jen, že když už dá někdo skoro devět stovek za takhle luxusní nýtovač, nemůže jej vystavovat zrakům obdivovatelů na každé vyjížďce, protože je prostě ukrytý v řídítkách.
(už)
Zní to sice trochu děsivě, ale co se týče spojů karbonových komponentů, třeba jako řídítek s představcem či sedlovky v rámu, občas nelze…
Aby byl multiklíč, který je určen především jako pohotovostní nářadí do brašničky kola, vybaven momentovou signalizací, je opravdu…