Francouzské přilby Urge jsou jiné nejen svým designem, ale především výrazným zaměřením na ekologii, takže využívají maximum recyklovaných materiálů, respektive se specializují na upcyklaci. Tedy zlepšení kvality a využití nepotřebných či odpadních materiálů, což je takový „tuning“ recyklace. Ani silniční přilba Papingo není výjimkou, její tvrzené jádro je z recyklovaného EPS, výstelky pak z Eco nylonu a určitě by se toho našlo víc, protože na řadu plastových dílů značka využívá recyklované plasty a na nejméně namáhané plastové části přileb pak recyklované plasty z oceánů.
Papingo je silniční nebo gravel přilba, a tady se sluší říct, že u značky proslavené hlavně svými enduro modely je to tak trochu černá ovce. Nebo spíš bílá vrána? Obojí, protože jde o jejich první silniční přilbu, a obojí v dobrém slova smyslu, protože zkušenosti s maximální ochranou hlavy se promítly i do tohoto modelu. Papingo je klasické in-mold konstrukce se skořepinou přetaženou přes spodní hranu až na vnitřní plochu. Rozhodně nejde o žádného minimalistického drobečka, ale naopak o poctivou přilbu s dostatečnou masou materiálu pro maximum ochrany hlavy. Hmotnost větší ze dvou nabízených velikostí je 330 gramů. Design vychází z aerodynamických trendů, a co zaujme na první pohled, jsou velké čelní ventilační otvory sahající skoro do poloviny celkové délky. Čtveřici „mega“ průduchů přetíná tuhá integrovaná plastová výztuha, která je jednak rozděluje, ale také funguje jako další „pohlcovač“ vzduchu pro jeho navádění dovnitř. Podobná výztuha je i přes centrální zadní výduch, takže o odolnosti přilby nemáme pochyb. Ventilačních otvorů je celkem dvanáct (pokud je nebudeme dělit plastovými výztuhami), a zatímco ty čelní jsou opravdu dominantní, zadní výduchy jsou spíše menší, ale i tak je ventilace silnou stránkou této přilby.
Na hlavě jistí přilbu se spíše střední hloubkou a větší šířkou tenká plastová čelenka ve dvou třetinách obvodu a stahovací kolečko menšího průměru lze nastavit na výšku ve třech pozicích. Automaticky jsme hned naladili nejvíce vysunutý mechanismus, jinak bylo kolečko trochu utopené pod hranou přilby. Nechybí mu reflexní plocha, což je chvályhodné. Velikost L/XL je s obvodem 58-61 centimetrů dostatečně prostorná i pro větší hlavu, ale úplně to nepřehání. Jednotlivé vnitřní výstelky pak nabídnou dostatečný komfort a hlavně se nikde nepletou do práce průduchům, takže ventilace je opravdu silnou stránkou tohoto modelu. Usazení na hlavě pak dalo při delší jízdě pocítit lehce širší tvar, ale vše sedí celkem bez nějakých anomálií, stahovací čelenka nabídne výraznější předozadní stažení, než že by stáhla hlavu i víc ze stran. Chce to ale vyzkoušet, a jestliže sedí rovnou, nebude se pak konat nějaké překvapení. Příjemné řemínky, jednoduché provedení samostatných výstelek, lehce posuvné spony a klasická přezka, tady není co kritizovat. Papingo sedí na hlavě slušně, ale rozhodně má raději kulatou a širší hlavu, jíž nabídne všude solidní masu materiálu na její ochranu a především pak perfektní ventilaci pro komfort i do dlouhých stoupání.
Lehce aero, lehce masivní, hodně odvětraná a maximálně bezpečná, tak nějak přilbu charakterizují tvůrci a my souhlasíme. Za 2890 korun pak lze volit mezi dvěma velikostmi a trojicí barevných provedení Desert, Alloy a Darth Black.
(už)
Vypadni a vypadni třeba na kolo, na lyže nebo kamkoliv ven. A pokud je to na víc jak na půl dne nebo prostě potřebujete vzít s sebou…
Inženýr technické podpory - region Česká republika Inženýr technické podpory Náplň práce 1. Poprodejní služby: Zodpovídá za…