Ani odepínací chránič brady, ani výklopný štítek pro odložení brýlí pod něj, prostě plnohodnotná sjezdová integrálka bez endurových „ulehčovátek“. To je sjezdová přilba Bluegrass Legit ve své cenově dostupnější variantě se skořepinou ze skelných vláken, protože karbonová verze stojí víc jak jednou tolik.
Za 5390 získá fanda sjezdových či BMX tratí 1202 gramů (vel. L) ochrany toho nejcennějšího, tedy hlavy. Přilba splňuje certifikace ASTM F1952-15, ASTM F2032-15 nebo CE EN 1078:2012 a +A1:2012, takže z kopce bez obav. Základem je tedy sklolaminátová skořepina s jádrem z tvrzeného polystyrenu, vybavená napevno uchyceným ohebným štítkem a ocelovými mřížkami přes jedenáctku ventilačních otvorů. Pásky jistí ocelová D přezka inspirovaná motocyklovými přilbami, ale navíc lze volný konec pásku ještě zajistit na patent. Vnitřní výstelky jdou vyjmout a vyprat, samozřejmě nazpět je nasadit chce trochu cviku, ale ty boční na čelisťovém chrániči se dají odejmout snadno, mají dva patenty, a pokud přilbu využijete na enduro, na výjezdy možná nebude od věci je demontovat.
Testované elko má rozměry 58/60 centimetrů, takže na moji hlavu v rozmezí L/XL bych asi sáhl po největší velikosti XL (60/62) a v nabídce jsou samozřejmě i menší XS, S a M, všechny v dalších barevných variantách. Nicméně elko mi sedí, byť už trochu natěsno, ale tvarově je přilba příjemná a uvnitř bodově nic netlačí. Výhled je díky hodně širokému průzoru komfortní a nepřekáží v něm ani štítek, ani náustek. Měkčený hladký lem horní hrany náustku přechází v ostřeji profilovaný kryt prostřední části, tady bych nechtěl narazit do zdi. Náustek je ale hodně pevný a na silový stisk se v podstatě ani nehne, jen spodní hrany ukážou nepatrné propružení směrem ven. Vespod je rovněž měkčený hladký lem a přilba by měla svým tvarem bez problémů spolupracovat s nákrčníkem. Na hlavě ale přilba sedí v podstatě v jakékoliv pozici a ani hodně dozadu zakloněná hlava necítí nějaké překážky a tlak výstelek, takže celkové usazení naprosto bez problémů. Sjezdové brýle pak mají dostatek prostoru na bocích, takže nikde nekolidují, totéž lze říct o horní hraně, i tam je rezerva a přilba na brýle netlačí. Samozřejmě je vždycky dobré vybírat přilbu spolu s brýlemi, ne všechny tvary budou plně kompatibilní. Hladké plochy skořepiny nemají žádné zajištění na pásek brýlí zezadu, přes štítek pak popruh nikde zbytečně netáhne. Samotný štítek má přitom uchycení schopné dát mu směrem dozadu sbohem v případě většího nárazu, aby nezpůsobil zranění krční páteře či obličeje. Intenzita výkonu pak s ohledem na ventilační otvory a dostatek prostoru v náustku nebyla co do omezení dýchání problém, a rovněž profilace polstrů s vybráním přes uši zase neomezovala sluch. Celková míra ventilace je díky propojení otvorů vnitřními kanálky rozumná, ale přece jen je to DH přilba, ne výrazně odvětraný enduro model. Hmotnost přilby sice není nijak zázračně nízká, ale je to rozumný střed, takže tady problém nevidím. A v celkovém zpracování, usazení na hlavě a minimálně omezeném výhledu vidím jen výhody, takže směle dolů.
(už)
Jezdím už čtvrtou generaci trailbiku Lapierre Zesty a přestože jsem měl mezi tím i jiné stroje a světlo světa nyní spatřila úplně…
Yeti SB 165 MX Mullet , mix nebo prostě MX, to je kombinace 29“ předního kola a 27,5“ zadního výpletu. A na ni aktuálně sází přepracované…