Press Camp Merida. Z Mallorky téměř živě (2)
Je sobota 9. února 2013 podvečer a za sebou máme první oficiální den, kdy byly představeny nové modely silniček, tedy těch top silniček. Už v devět se zástupci tisku sešli v konferenčním centru na prezentaci. Ta se týkala hlavně vývoje nového časovkářského speciálu Warp. Warp má speciální partii hlavy, řídítek a představce, konstrukci představce s možností snadného nastavení délky převzali od jeho tvůrce Andy Muffa. Pamětníci pořadu Studio Kamarád asi zpozorní, nicméně příbuzenskou souvislost se nám vysledovat nepodařilo. Při navrhování Warpa byl brán v potaz každý detail, konstruktéři dokonce studovali pozice jezdců při spurtech a časovkách na Tour a hledali rozdíly, na co se zaměřit. V permanenci byl i větrný tunel s umělým jezdcem, aby bylo odstraněno riziko, že živý jezdec bude sedět pokaždé trochu odlišně. Bez časovkářského speciálu prý dnes nelze vyhrát velké závody, takže díky spojení s týmem Lampre do toho Merida investovala opravdu hodně času.
Tím hlavním tahákem ovšem bylo představení nové verze silničky Scultura SL, jejíž rám nese všechny moderní prvky, tedy spodní trubku se středovou výztuhou, konickou 1,5“ hlavovou trubku a hlavně zcela nové Flex Stay zadní vzpěry. Rám totiž kombinuje karbon s lněným vláknem, které vyrábí specializovaná firma v EU. Len má totiž proti karbonu mnohem lepší absorpční schopnosti a předčí výrazně i kevlar. Navíc má při stejné hustotě vláken s kevlarem takřka totožnou hmotnost. Nový tvar řetězových a sedlových vzpěr, přítomnost lněných vláken na řetězových, sedlových vzpěrách a přední vidlici, to vše má přinést nárůst komfortu, při zachování tuhosti. Geometrie navíc dostala kratší 400mm zadní stavbu a hmotnost rámu ve velikosti 57 cm je bez vidlice 830 gramů, přičemž celokarbonová vidlice má 330 gramů. Všechny výše uváděné jízdní výhody mohu potvrdit, včetně tuhosti středové partie zajištěné díky masivnímu 86 mm širokému středovému pouzdru. Toto kolo v provedení 909 totiž dnes dělalo společnost mně a slovenskému kolegovi, stejně jako další stovce novinářů, kteří během dne ve dvou skupinách vyrazili na švih. Na jeho test se tudíž můžete těšit v brzké době. Testování si nenechali ujít ani zástupci anglického Dirt magazínu, jejichž bikové zaměření je tak ortodoxní, že vyjeli ve volných šortkách, teniskách a na platformových pedálech. Jednou sjezdařem, navždy sjezdařem, prohlásili a vyrazili. Díky jejich plochým pedálům tak na mě a kolegu zbyly poslední SPD pedály, které mechanik odmontoval z nějakého biku, jinak bychom nejeli.
Přestože jsme na Merida campu, hemží se to tu známými jezdci dalších značek. Včera jsem viděl „vymotávat“ Terezu Huříkovou ve Specialized barvách, Irina Kalentieva se se mnou dvakrát denně míjí na chodbě hotelu a jezdce Garmin či Blanco týmu je radost sledovat, kolik toho do sebe ráno nacpou. Někteří jezdci z Lampre-Merida týmu ráno ochotně kroužili po silnici před hotelem,
aby si mohli novináři udělat snímeček, ale v jedenáct už se všichni rozjeli po okolí najíždět kilometry.
Dnešek byl až na ranní prezentaci a vyjížďku volnější a odpoledne tudíž nechyběla procházka po pláži nebo sledování surfařů. Zítřek bude asi nejnabitějším dnem, protože se chystá prezentace týmu Multivan-Merida, fotoshooting jezdců v terénu a hlavně představení bikové kolekce. Z té dnes ráno byly k vidění speciály našeho Ondřeje Cinka a dalších jezdců a hlavně prototypové modely one-forty na 27,5 palcových kolech, takže zůstaňte naladěni.
Jiří Uždil
Je neděle, půl desáté večer, spouštím hotelový internet s rychlostí podobnou té, jakou jezdím na kašpárka strmé kopce, a když konečně…
Pondělní podvečer a čtyřdenní „dřina“ je za mnou, na jednu stranu to vypadalo jako pohodový výlet, ale každodenní program od rána do…