Řada vlastních doplňků a komponentů společnosti Cyklomax pod značkou Max1 je stále širší a novinkou v sortimentu jsou třeba sedla v turistickém, ale i závodním provedení. Naše hýždě vozilo sedlo Max1 Race, které je cenově dostupným modelem, jenž má i dražší verzi s titanovými ližinami.
Námi testovaný kousek má základ v dutých Cr-Mo ližinách, které jsou usazeny v pružné nylonové skořepině s potahem ze syntetické kůže a polstrováním Microfiber. Skořepina s dlouhým středovým otvorem, jenž v zadní partii přechází v hluboký kanálek, nabídne velice slušnou flexibilitu ve středové partii, naopak zadní část a boky tvoří pevnou oporu. Rozměry 285x143 mm patří sedlo k delším, takže jsme neměli problém změnit na něm pozici třeba v prudkých výjezdech. Zatímco zadní partie je lehce zvýšená a středovou část tvoří mírné prohnutí, špička je dostatečně široká a plochá, s vyšším polstrováním, takže na ní ve výjezdu lze pohodlně sedět. Sedlo svým tvarováním dává pocítit dost výraznou oporu pod sedacími kostmi, a naopak menší tlak ve středové části. Díky prohnutí středové partie není změna posedu úplně libovolná, protože razantnější posunutí vzad už lehce koliduje se zvýšenou zadní partií. Na druhou stranu nám ale střih sedla vyhovoval a patří k těm univerzálnějším, které jsou i rozměrově střiženy tak, aby seděly většině. V terénu tak kromě tvaru oceňujeme slušné tlumicí schopnosti, jedinou lehkou výtku máme jen k absenci nějaké ochrany boků proti poškození při pádu. Za cenu 560 korun a při hmotnosti 264 gramů to lze ale přejít naprosto s klidem. Poměr cena/výkon je zde totiž nastavený velice slušně.
(už)
Brašny na řídítka máme spojené především s výletníky, kteří na svém krosovém či horském kole vezou vpředu foťák, svačinu a na brašně mapu.…
U konusových nábojů či hlavových složení vybavených věnečky s kuličkami bychom měli vždy dbát na to, aby byl vnitřní prostor čistý a…