logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Pell’s Razzer Elite D - test kola

Pell’s Razzer Elite D - test kola

Biky řady Razzer byly vždy koncipovány svojí geometrií pro sportovní využití. Nejinak je tomu i u testovaného modelu ze střední třídy, který nabídl až nadstandardní tuhost v kombinaci se slušnou výkonností.

Pell’s Razzer Elite D - test kola

Tuhý, rychlý, předvídatelný

Letošní modelová řada Razzer si zachovala všechny atributy konstrukce duralového rámu ze slitiny P6 s trojitým zeslabováním stěny trubek, ovšem přibyl Postmount úchyt brzdy a všechny hlavní svary jsou přebroušené, takže rám evokuje svými hladkými přechody karbonové provedení. Spodní rámová trubka sází tradičně na biaxiální konstrukci s mírným rozšířením u středového pouzdra, ale na extrémní profilaci se, kromě nenápadné výztuhy pod hlavou, nehraje. Plynulý přechod hlavové do horní trubky pokračuje kruhovým průřezem až k mírnému zploštění před sedlovou trubkou. V této partii je napojení sedlových vzpěr řešeno jejich sevřením sedlové trubky mezi sebe, čímž se tato partie výrazně rozšiřuje a nabývá na tuhosti. Plynulý přechod tedy opět evokuje karbonové modely. Originální zadní patky nesou PM úchyt třmene a pro dostatečné tlumení rázů jsou sedlové vzpěry značně prohnuté, totéž platí i pro tvarování řetězových vzpěr. Celkovou designovou čistotu neruší ani vedení lanek pod horní trubkou.

Pell’s Razzer Elite D - test kola

Posed je přesně dle sportovního zaměření tohoto modelu, takže jezdec sedí lehce vzadu, šlape mírně před sebe a ruce má natažené dopředu v přirozeně sportovním gardu, ovšem nejde zase o extrémně předkloněnou pozici. Výška řídítek je na pomezí mezi ostrým XC a maratonským pojetím, s dostatečnou mírou pohodlí. S prvním záběrem do pedálů přichází jasné potvrzení toho, že kruhový profil je prostě ideální pro tuhost. Rám nevykazuje téměř žádnou boční flexi a akcelerace je i přes levnější vidlici a středně těžké výplety na hodně solidní úrovni. Jak v sedle, tak z něj je jasné, že při každém záběru jde energie na pohyb vpřed a neztrácí se v rámu.V rámovém základu tkví jednoznačně sportovní duch, a to jak tuhostí, tak výkonem. Bike jede velmi lehce, jednak díky tuhosti, a také kvůli nižšímu rychlému vzorku plášťů Continental, které byly na suchém povrchu naprosto vynikající a ztrácely jen na mokré trávě a v blátě, kde se rychle zanesou. Vidlice je svojí citlivostí sice dostatečně pohodlná, ale její zanořování při každém šlápnutí nebo jízdě ze sedla vyžadovalo častější použití lockoutu. S dražším kouskem, disponujícím nastavením komprese, by kolu nebylo vůbec co vytknout, nicméně na daném základu je rozhodně možné dál stavět.Komponentový mix spolu s brzdami nabídl přesnou funkci a v ničem nás nezklamal, naopak dostatečně pohodlné sedlo bylo dobrým společníkem. Průměr sedlovky 27,2 mm pak spolu s plášti dohnal to, co nestihlo utlumit zakřivení sedlových vzpěr, takže i přes vysokou tuhost rámu nemůže být řeč o kostitřasu.

Pell’s Razzer Elite D - test kola

Ovládání kola ctí sice sportovní geometrii s dostatečnou stabilitou ve sjezdech, ovšem náhlá pobídka ke změně směru byla vždy vyslyšena bez odmlouvání. Předek točí velmi ochotně a zadní partii jsme vždycky protáhli každou zatáčkou hned v těsném závěsu. Skoro se zdá, že přední část je točivá, s lehce umírňujícím charakterem, a zadek je hbitější a má snahu nikde nezaostávat. Vyvážené ovládání ve sjezdech, na rovině ale i ve výjezdech určitě ocení jak méně zkušený cyklista, tak zralý biker.Ve sjezdech bylo samozřejmě třeba pracovat s těžištěm, zadek za sedlem je v nejprudších pasážích nutnost, ovšem proti výskoku do vzduchu nebo odskočení hrany či parádičce při skoku bike nijak neprotestoval. Ve výjezdech, ale i na rovině bylo naopak znát, že předek kola drží dostatečně na zemi a nemá tendenci se odlepovat v prudších stoupáních. Poslušný závodník s ambicemi k mírně technickému ježdění, to je ve zkratce typický projev tohoto stroje, který nabídne sportovní projev s geometrií přesně na pomezí mezi závodním a komfortním bikem.¨

Plusy: tuhost, rychlost, ovladatelnost, stoupání

Minusy: zanořování vidlice

Rám: PELL'S P6 Ultralite, TrippleButted,

Vidlice: SuntourRaidon X2 LO, 100 mm

Kliky: FSA Comet,MegaExo, 24-32-42

Brzdy: HayesStrokerRyde

Řazení: Shimano SLX 3x10

Přehazovačka: ShimanoDeore XT

Přesmykač: Shimano SLX

Náboje: ShimanoDeore

Ráfky: Mavic XM 117 Disc

Pláště: Continental Race King, 2.0

Kazeta: Shimano SLX, 11-34

Řídítka: PELL'S XR64 OV

Představec: PELL'S RX67 OV

Sedlo: PELL'S Long Way

Sedlovka: PELL'S XR1

Hmotnost:12,6 kg

Cena: 23 490 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Polygon Collosus AXX - test kola

Nový design celoodpružených biků indonéské značky Polygon se systémem odpružení FS2 vzbuzuje svým neotřelým designem i zavěšením zadní…

  • Datum: 21. 10. 2012
  • Kategorie: Testy kol

S-Works FateCarbon 29 - test kola

Závodnice toužící po tom nejlepším v devětadvacítce se u Specialized dočkaly pro příští rok verze S-Works u dámského biku Fate. Ten je…

  • Datum: 23. 10. 2012
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru