Německé brašny, batohy a další vodotěsné obaly zavazadel mají svůj historický původ v plachtě pro nákladní automobily, z níž zakladatel značky ušil své první brašny. Dnes už se firma soustředí na moderní materiály, svařované švy, výroba se snaží držet neutrální uhlíkovou stopu a do budoucna hodlá kompletně přejít na plně recyklovatelné nebo biologicky degradabilní materiály. Zkrátka „made in Germany“ je navíc ještě provázeno výraznou snahou o celkovou ekologičnost.
Ortlieb je samozřejmě stylovka, takže ani námi testovaný batoh nebude výjimkou, a jde o městský kousek v designu IP64, což je zkratka pro stupeň voděodolnosti, kterou výrobce hrdě prezentuje modrými písmeny na výrazném oranžovém podkladu. Tenhle stupeň znamená odolnost vůči pronikání prachu materiálem a stříkající vodě ze všech směrů. Barva ale nejezdí, takže co je na tomhle batohu konstrukčně jiné proti klasice? V podstatě všechno. Základem je odolný materiál s vodotěsnými svařovanými švy, na nějž jsou šrouby uchycené nosné prvky popruhů. To je jedna z odlišností od hlavního proudu, protože horní i spodní nosník popruhů je z masivního plastu a rovněž popruhy svým tužším polstrováním nepatří mezi úplně štíhlé. Když pomineme pro značku typický rolovací uzávěr s centrálním páskem na suchý zip, je tu ještě unikátní zádové polstrování, které tvoří dílce z tuhé pěny s dostatečnými mezerami pro ventilaci. Tedy všechno dost atypické, ovšem zajímavé, funkční a především vodotěsné.
Velocity není batohem pro celodenní biking někde v horách, na to mu chybí praktické členění na menší úložné prostory a jediná vpínací vnitřní kapsa to nezachrání. Je ideální pro messengery nebo jako zavazadlo do deště, kdy příliš neřešíte vnitřní uspořádání nákladu. Pro městské použití do něj lze pořídit i praktický obal na notebook, takže dojíždění do zaměstnání může být i v dešti s klidnou hlavou bez obav o elektroniku na zádech.
Co se týče technického zpracování, upevnění všech nosných dílců je až neskutečně bytelné, a když jsme 24l batoh naplnili deseti kilogramy zátěže, ukázalo se celkem příjemné usazení na zádech, která docela dobře kopíruje. Zádový díl má uvnitř výztuhu, takže se tak snadno nevyboulí a pěnové dílce přirozeně dosedají na záda, kde ani přes slabý dres nijak netlačí. Jediné místo, které jezdec pocítí, je uchycení spodní části popruhů, které se na bocích občas dostanou svojí hranou do kontaktu s tělem. Naopak samotné popruhy i přes tužší vysoké polstrování dobře rozkládají tlak a spolu s hrudním a bederním pásem je usazení na zádech velice jisté. Bederní pás sice nemá na bocích polstrování, ale masivní plastová přezka vpředu je opravdu pořádný kousek. Zkrátka se tu nehraje na nejnižší hmotnost, i tak má batoh rozumných 996 gramů, ale na funkčnost a styl. Rolovací uzávěr fungoval bez problémů a dvojice poutek pod ním je pro blikačku nebo na upevnění přilby naprosto dostačující. Ovšem absenci reflexe u městského batohu zde považujeme za prohřešek.
Jako jednoduchý batoh na dojíždění do práce, na sportovní aktivity, kde bude prvořadá vodotěsnost, je tenhle kousek za 2490 korun zajímavým řešením. A když bude zastříkaný od bláta, není nic jednoduššího, než jej omýt vodou z hadice či smetáčkem, a to klidně i s nákladem uvnitř.
(už)
Anglická profesionální kosmetika od firmy Muc-Off nabízí velké portfolio výrobků k očistě vašeho kola. Od nejrůznějších čistidel,…
Na pulty cyklistických prodejen a novinových stánků přichází desáté letošní vydání časopisu Cykloservis. Hlavním článkem asi pro vás bude…