(tisková zpráva) Stříbrný olympijský medailista z OH v Londýně a mistr světa na divoké vodě Vavřinec Hradílek bude jezdit na elektrokole Apache. Po pětibojaři Davidovi Svobodovi se tak stal dalším ambasadorem značky Apache Bicycles. „První pocity z projížďky jsou skvělé. Na závody v poslední době jezdím obytňákem a vzhledem k tomu, že tohle elektrokolo je skládačka, je to ideální. Když budeme chtít ráno zajet pro rohlíky, nebudeme muset startovat auto,“ komentoval novinku Vavřinec Hradílek.
Předání kol se konalo na pražské náplavce v Kayak Beach baru. Společně s kanoistou dostali nového Apache také loňský juniorský mistr Evropy v enduru motocyklový závodník Patrik Markvart a další vodní živel, mistr světa ve sjezdu na divoké vodě 2016 a mistr Evropy v raftingu 2015, Antonín Haleš. Zatímco Vavřinec Hradílek se mezi podnikáním a tréninky bude přesouvat na elektrokole Chitto, které zvládne na jedno nabití až 80 kilometrů a lze ho pohodlně složit i do auta, další dva sportovci budou polykat kilometry bez motoru. Apache jim věnoval 29“ horská kola Hawk A Zero. „Děláme to proto, že chceme podporovat různé lidi s různými příběhy, které spojují kola. Je to část naší filosofie vedle konceptu projektu Apache mění život, kdy ukazujeme jiné, ale minimálně stejně silné příběhy lidí, kteří se musejí prát se zdravotním handicapem a naše kola jim v tom pomáhají. Tím, že slavní sportovci budou jezdit na našich kolech, pomohou těm méně slavným vracet se zpátky do života. Navíc už jen společná setkání úspěšných sportovců a lidí s handicapem posouvají obě skupiny životně dál,“ vysvětluje důvod předání kol sportovcům zástupce marketingu značky Apache Bicycles Štěpán Pleskač.
Všichni sportovci si kola hned na náplavce vyzkoušeli. Pro Vavřince Hradílka byl překvapením poměrně silný výkon motoru u elektrokola. „Když se budu chtít rychle dostat na trénink, tak mě to úplně nevyfluše. Mám to do kopce a motůrek mi v tom pomůže,“ komentoval využití kanoista Hradílek. Pro sjezdaře na divoké vodě a motocyklového závodníka byla zase novinkou velikost kol. Úplně poprvé si totiž vyzkoušeli průměr kola 29 palců. „Jede to super. A určitě to využiji. Náš reprezentační trenér se v posledních letech zbláznil do cyklistiky a na podzimní soustředění tak vozíme povinně kola,“ komentoval výhled kilometrů strávených v sedle kanoista Antonín Haleš. Česká špička v enduru a endurosprintu Patrik Markvart je zvyklý na silnějších stroje. Přesto jako tréninkový nástroj kolo bude využívat. „Vedle baráku mám Ještěd, takže myslím, že maximálně jednou mi to bude stačit. Skvělý je, že to kolo je nejblíže motorce, takže balance a koordinace třeba při sjezdech se určitě na kole dají trénovat taky,“ popisuje plány s kolem Patrik Markvart.
Spojit v jednom kole elektropohon Shimano a elektronické řazení stejného výrobce, to zavání ryzím nadšením pro elektroniku, takže jsme byli…
Když se řekne automobilový design, leckdo si představí legendární designérské studio Pininfarina, které už od třicátých let minulého…