Mít jednu přilbu na silnici nebo XC a zároveň mít možnost udělat z ní i kousek pro nebezpečné sjezdy směrem dolů, to obojí v sobě snoubí přilba Casco Viper MX.
Přilba s hodně bytelným designem a hmotností 522 gramů, včetně čelisťového chrániče, je vyrobená in-mold technologií a navíc v sobě ukrývá zpevňující „pavučinu“ pro větší odolnost konstrukce. Pro ještě vyšší odolnost je vybavena duralovou trubičkou, vedoucí středem od čela až k týlu. Dohromady dvacet čtyři ventilačních otvorů je rozumně situováno hlavně na čelní a týlové části, aby bylo zajištěno dostatečné proudění vzduchu uvnitř. Nutno uznat, že otvor pod štítkem přímo na čele patří k hodně výrazným ochlazovačům.
Masa materiálu ve všech partiích zřetelně naznačuje, že přilba není jen tak na ozdobu, ale že bude splňovat ty nejvyšší bezpečnostní nároky. Skořepina je skoro po celé ploše a dole je výrazně přetažena až na vnitřní prostory. Pevný štítek je uchycen trojicí čepů a díky menší šířce a střední délce nijak neomezuje ve výhledu. Po jeho demontáži lze přilbu použít i na silnici, takže opravdu široká škála využití.
K usazení na hlavě slouží celoobvodová čelenka potažená polstrováním, které je i na zadním stahovacím panelu s otočným kolečkem se strunou. Díky výrazné hloubce a kvalitnímu stahování přilba naprosto dokonale sedí, a absolutně tak nemá šanci někde nepříjemně tlačit. Pro větší komfort a rozložení tlaku je uvnitř po celém temeni síťka.
Klasické popruhy na jednu přezku mají polstrování pod bradou.
To hlavní v univerzálnosti přilby je ale čelisťový chránič, který se do hlavního těla jednoduše nasune a zacvakne pojistkami na stranách. Je ze stejného materiálu jako přilba, má pevnou skořepinu a uvnitř pěnové polstrování. Svojí tuhostí předčí některé integrální přilby, ovšem u nich materiál při nárazu spíše propruží, zde by pravděpodobně došlo k destrukci. Přesto ale umístění chrániče, jeho dostatečná výška i šířka a jisté usazení přilby na hlavě celkově nahrávají k vysoké bezpečnosti celku při pádu. Pro demontáž chrániče stačí jen stlačit plastové pojistky na bocích a vytáhnout jej. Vše je jednoduché a vysoce funkční. Model Viper MX navíc patří mezi jedny z nejlépe padnoucích přileb, které jsme testovali. Cena 2380 korun je za tenhle univerzální model rozhodně příznivá a určení pro hodně náročné terény v enduro stylu je zde jednoznačně na místě.
(už)
Plusy: univerzalita, usazení, odolnost
Minusy: nenalezli jsme
Cylistika je nesmírně zajímavá nejen ve své moderní podobě, ale i v podobě historické. A to nejen v oblasti sportovní a mnohdy doslova…
Proč bychom měli pořád hlídat délku řetězu a často utrácet za nový, který se ale opět stejně rychle vytahá, když existuje mnohem lepší,…