Z kolekce Northwave 2017 jsme si tentokrát vybrali dvojici luxusních silničních treter, splňujících vysoké požadavky profesionálních jezdců a velmi náročných hobby silničářů. Model s označením Extreme RR a cenovkou bez koruny rovných deset tisíc je navíc tím úplně nejluxusnějším v nabídce, a na trhu jen stěží najdeme něco ultimativnějšího. Tretry Phantom Carbon za ani ne poloviční cenu však z našeho pohledu nejsou o mnoho horší, byť tuhost karbonové podešve topmodelu je oproti vyšší střední třídě pocitově ještě o dost dále.
Takže nyní k tomu nejlepšímu od Northwave, modelu Extreme RR – hmotnost páru ve velikosti 43 je pouhopouhých 440 gramů a index tuhosti podrážky leží na hodnotě 15, což je ostatně nejvíc z celé kolekce. Podešev je však i při naprosto nekompromisní tuhosti velmi tenká, a tudíž je na minimum snížena vzdálenost mezi chodidlem a osou pedálu. Spíše minimalisticky se jeví celá svrchní část treter, která je společně s použitým stahováním zárukou nízké hmotnosti. Konstrukce nazvaná X-Frame zde kombinuje tenkou syntetickou kůži se zpevněnou kostrou, jež je pomocí lanka a otočného kolečka SLW2 stahována k nártu. Rozložení tlaku bylo v praxi vynikající, takže jakékoli obavy z jediného stahovacího prvku nejsou na místě. Anatomický střih s výrazně asymetrickou špičkou a ideálně vysokou patou je z našeho pohledu bezvadně provedený a usazení nohy umocňuje protiskluzový materiál z vnitřní části paty. Snad jediné, co zde trochu chybí, jsou reflexní prvky – gramové úspoře zkrátka bylo něco málo obětováno. Rozhodně ne však komfort jezdce, patřící mezi čistě závodními modely k tomu úplně nejlepšímu. Vše navíc umocňuje možnost anatomického doladění v závislosti na tvaru a klenbě konkrétního chodidla. Standardní stélky přítomné v tretrách jsou totiž doplněny dalším párem, tentokrát s výraznější oporou středové nožní klenby. Zkrátka maximum pro pohodlí a perfektní přenos energie z nohy na pedál. V nabídce jsou dvě barevné varianty treter RR, a sice velmi decentní černá, a naopak extrémně výrazná reflexní zelená s označením „Yellow Fluo“. Pakliže byste si nevybrali, můžete zvolit o tisícovku levnější variantu Extreme, s dvojicí stahovacích koleček a nabízenou v další trojici barevných verzí.
Nyní k modelu Phantom Carbon, který je z našeho pohledu mezi závodními modely ideálem z hlediska poměru cena/výkon. Jak je z názvu patrné, tretry vsadily na karbonovou podešev (index tuhosti 10), doplněnou decentním ventilačním systémem. Asymetricky řešené stahování s dvojicí pásků se suchým zipem a otočným kolečkem NW SLW2 je pro značku klasikou, zaručující perfektní stažení a rozložení tlaku v oblasti nártu. Skoro až návykové bylo ovládání stahovacího kolečka, u něhož lze během jízdy snadno ladit nejen utažení, ale i jemné povolení - ergonomie tohoto systému je skutečně precizní. Odvětrání má kromě podešve na starosti jemná perforace svrchního materiálu a jediný síťovaný panel na špičce. Na rozdíl od topmodelu výrobce nepoužil protiskluzový materiál uvnitř paty, ale nijak nám zde nescházel, ani při silové jízdě a záběru dozadu či nahoru nebylo patrné jakékoli nežádoucí vyzouvání. Pochvalu zasluhuje rovněž celková hmotnost treter, pohybující se pod hodnotou šesti set gramů (pár ve velikosti 43). Vše tedy odpovídá cenovce 4799 korun. Chcete-li však nějakou korunu ušetřit a smíříte-li se s klasickým zapínáním SRS (mikro-nastavitelná přezka) či kvalitativně o maličko horší karbonovou podešví, můžete si pořídit tretry Phantom SRS za cenu 3299 korun, a to s totožnou hmotností. Vybírat je možné z řady barevných variant, přičemž vyloženě nepřehlédnutelná je třeba matně oranžová u treter Phantom Carbon.
To byl tedy krátký výtažek ze silniční části kolekce treter Northwave. Velmi krátký výtažek, neboť v sezóně 2017 zde nalezneme celkem deset silničních modelů a téměř nepočítaně těch bikových...
(kad)
Itálie je domovinou mnoha skvělých obuvnických a textilních značek. Pokud však budeme hledat výrobce cyklistických treter s lákavým poměrem…
Rozměrné zorníky, výrazný rámeček, bytelně působící bočnice – přesně takto vypadají současné designové trendy mezi cyklistickými i…