logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Nikita od AGangu -taková pěkná sedmadvacítka pro dívky až ženy

Nikita od AGangu -taková pěkná sedmadvacítka pro dívky až ženy

AGang Nikita 9.27

Počet zástupců standardu 27,5" rapidně přibývá, přičemž domácí AGang nabízí "sedmadvacítky" dokonce i dámám, a to prostřednictvím modelu Nikita 9.27 s cenou 32 990 korun. Tento bike ve sněhově bílém odstínu je nejen nepřehlédnutelný díky svému designu, ozvláštněnému přítomností zlaté grafiky a ráfků, ale především nabídne skvěle vyvážený jízdní projev. Uspokojí totiž požadavky na sportovní jízdu a současně co nejlepší ovladatelnost, ale stejně tak na jízdní komfort, který je při delších vyjížďkách nebo na bikemaratonských tratích velice důležitý.

Přiznám se, že když mi kluci z Cykloservisu oznámili, že budu testovat sedmadvacítkovou nikitu, měla jsem radost. Tohle kolo mě zaujalo už loni při prezentaci na veletrhu Eurobike a měla to být má druhá zkušenost s koly průměru 27,5 palce. Ovšem ve chvíli, kdy jsem přebírala bike s rámem výšky 14,75", jsem neskrývala lehké obavy, zda je tato velikost k mým 166 centimetrům adekvátní. Už první jízda však ukázala, že obavy byly zbytečné - AGang totiž své modely koncipuje tak, aby mohl jezdec zvolit co nejmenší možnou velikost, která mu poskytne ideální ovladatelnost a manévrovací prostor nad rámem. I přes téměř na maximum vysunutou sedlovku mi tak kolo velikostně sedlo velice dobře.

Rám nejmenší velikosti charakterizuje kratší přední trojúhelník s prohnutou horní trubkou, doplněný výše položenými řídítky ideální šířky 620 mm a 350 mm dlouhá sedlovka, umožňující značné vysunutí. Konstrukčně se jedná o klasiku, což podtrhují kruhové profily trubek a hlava s oversize ložisky. Naopak k současným trendům patří středové pouzdro Press Fit nebo zajímavé zadní patky, z nichž ta levá nese úchyt brzdy, zasazený na prodloužení řetězové vzpěry. Standard IS zde nijak nevadí, byť dnes mnohé biky střední třídy disponují uchycením Post Mount. Mezi pečlivě zpracované detaily patří dvojice můstků, doplněných o plastické logo značky, maximálně praktické je vedení nepřerušených bovdenů řazení i hadičky zadní brzdy po spodní trubce.

V případě osazení dal tentokrát AGang přednost vidlici X-Fusion Enix se 100mm zdvihem a lockoutem na korunce. Kola jsou složena z nábojů AGang a zlatě eloxovaných ráfků Jalco, obutých do výborných plášťů Geax Saguaro v šířce 2,0". Řazení kombinuje Grip Shift ze sady Sram X.0 a oba měniče z o stupeň nižší X.9. Sram dodal také kliky s dvojpřevodníkem a dále řídítka, sedlovku a nádherně kraťoučký představec (s délkou pouhých 60 mm) s logem Truvativ. Brzdy Tektro Auriga Pro se nechaly designem i funkcí nejspíš inspirovat u Shimana a jsou vynikající. A tatáž pochvala míří také k bílým platformovým pedálům a především k sedlu. Vyzkoušela jsem už celou řadu dámských modelů, ale toto s nápisem AGang je rozhodně jedno z nejlepších.

Jistota, pohodlí, ovladatelnost

Zatímco devětadvacítky se mi zrovna nevryly pod kůži (co si budeme nalhávat, k mé výšce se prostě nehodí...), rozměr 27,5" vnímám jako naprosto ideální a plně použitelný i pro jezdce a jezdkyně menších postav. Z hlediska chutě zatáčet jsem v případě nejlepší nikity neměla pocit jakéhokoli omezování, tento bike se bez problémů otočí téměř na místě a ochotně se proplete sérií zatáček. Aby se následně předvedl vysokou mírou jistoty ve sjezdech, a to i těch hodně strmých. Výše umístěná řídítka jsou v tomto ohledu velkou výhodou. Kde mě však testovaný bike nejvíce překvapil, to byly výjezdy. Vzhledem ke vzpřímenější pozici a celkově komfortně laděnému posedu jsem byla zprvu trochu skeptická k vrchařským schopnostem kola, které ale ve finále vyjelo minimálně to samé jako moje závodně koncipovaná šestadvacítka. Oproti ní měl ovšem dámský AGang jasně navrch ve chvílích, kdy bylo prudké stoupání okořeněno nějakým schodem či terénní nerovností. Zatímco u šestadvacítky v takových případech zápasím s těžištěm a především s adhezí zadního pláště, větší zadní kolo se přes podobné pasáže převalilo s nesrovnatelně větší jistotou. Navíc nebylo nutné nijak extrémně ohýbat lokty a nalehávat na řídítka, oproti šestadvacítce trpěl tento bike podstatně menší tendencí ke zvedání předku. Větší kola mi také nabídla daleko větší pocit jistoty ve sjezdech a třeba schody, na kterých mě můj 26" bike vždy nejen značně vyklepe, ale mnohdy i směrově rozhodí, se najednou zdály o poznání méně prudké.

Když své jízdní dojmy shrnu, tak jsem z kola měla pocit, že trend 27,5" je nejen správný, ale navíc, že z něj AGang dostal opravdu maximum. Zatímco u devětadvacítky se většinou trápím, protože neustálá nutnost roztáčení velkých kol je pro mě kvůli menší výšce unavující, tento "kompromisní" rozměr mi přijde z hlediska akcelerace hodně podobný šestadvacítce. Dovolím si tvrdit, že většina holek bude s podobným bikem moc spokojená. A přestože se to může zdát jako nepodstatná maličkost, tak výhodu vidím také v o dost menší "neohrabanosti" kola - zkuste si do čtvrtého patra činžáku vynést testovaný 27,5" bike vážící 12,1 kilogramu a pak podobně drahou devětadvacítku...

Pokud se zaměřím na komponentové vybavení, tak mě lehce zklamala vzduchová vidlice X-Fusion svou pouze průměrnou citlivostí. Je však celkem pravděpodobné, že s najetými kilometry by se začátek zdvihu zjemnil a dokázal reagovat i na malé podněty. S lockoutem na korunce jsem neměla problém, jde pouze o zvyk. Řazení otočnou rukojetí je podle mě pro holky ideální a lidi od AGangu evidentně vědí, co dělají. Skvěle fungovaly brzdy a spokojená jsem byla i s plášti, na jejichž 26" verzi jsem ostatně zvyklá. Malá výtka směřuje k převodům, 38 zubů velkého převodníku a nejmenší pastorek s dvanácti zuby nutí při vyloženě sportovní jízdě šlapat ve sjezdech už hodně rychle. Pro běžné ježdění by však mohl být dvojpřevodník dostačující. Chvála na sedlo již zazněla, ale já si ji neodpustím zopakovat, tohle sedlo je prostě super! Stejně jako design kola - zlatá loga, zlaté ráfky, zlatý řetěz, v kombinaci s bílou prostě nádhera.

(kat)

Technická specifikace

Rám: triple butted dural 6061 27.5" (Miss)

Vidlice: X-Fusion Enix RL 100 mm

Kliky: Sram S1000 PF 38-24

Brzdy: Tektro Auriga Pro, 180/160 mm

Řazení: Sram X.0 Grip Shift

Přehazovačka: Sram X.9

Přesmykač: Sram X.9

Kazeta: Sram PG1050 12-36 (10)

Náboje: AGang Disc

Ráfky: Jalco 650b

Pláště: Geax Saguaro 2,0“

Řídítka: Truvativ Stylo T10

Představec: Truvativ Stylo T20

Sedlovka: Truvativ Stylo T20

Sedlo: AGang Nikita

Pedály: platformové FT-PA12

Hmotnost: 12,1 kg (vel. 14,75")

Cena: 32 990 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Marin "Commuter"

Kalifornský Marin se může pochlubit značným záběrem své nabídky, vedle klasických biků, pevných i celoodpružených, nebo silničních modelů,…

  • Datum: 04. 07. 2013
  • Kategorie: Testy kol

Author A33 - velmi příjemné svezení

V případě, že teprve plánujete okusit silniční cyklistiku, třeba jako doplněk k biku, pravděpodobně nebudete chtít do kola hned investovat…

  • Datum: 01. 08. 2013
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru