I v době všudypřítomných „lock-on“ gripů s jisticími objímkami má klasický ultralehký pěnový model stále co říci, zvlášť jsou-li gripy tak skvělé jako námi testované provedení Ritchey SuperLogic náležící mezi novinky kolekce 2016. Patříte-li mezi závodníky, bikemaratonce či XC jezdce, a rádi svůj stroj odlehčujete, ovšem při zachování nadstandardního komfortu, jste na správné adrese. Přestože řada značek nabízí více či méně zdařilé kopie původních pěnových WCS, jsou právě testované gripy Ritchey mezi čistě závodními modely podle našeho názoru tím nejlepším na trhu.
V jednoduchosti je síla – toto rčení vystihuje gripy SuperLogic dokonale. Šestiúhelníkový průřez s výrazným rozšířením na vnějším konci, s plastickým nápisem a s těsným průchozím otvorem zajišťuje hned několik vlastností zároveň. Za prvé skutečně perfektně padne do ruky, a to takřka bez závislosti na mohutnosti konkrétní dlaně či délce prstů. Jinými slovy – nevíme snad o nikom, komu by se právě tyto gripy držely nepohodlně. Stejně tak délka gripu 130 milimetrů je z našeho pohledu velmi univerzální a největší pochvalu zaslouží schopnost tlumit otřesy, která je skutečně hodně, ale hodně nadstandardní. Přitom však není jakkoli vyvážena rychlejším úbytkem směsi, a v otázce životnosti proto dané gripy patří k lepšímu průměru. A proč jsme o několik řádků výše psali o těsnějším vnitřním otvoru? Ten má totiž zcela zásadní vliv na schopnost přilnout ke stěnám řídítek, což je nezbytné pro imunitu vůči nežádoucímu protáčení. O něco náročnější montáž, kdy se ani namočeným gripům na řídítka příliš nechce, je pak plně vykompenzována skutečně precizním usazením a imunitou vůči protáčení.
Materiál gripů, tedy úplně nová generace ultralehké „nano“ pěny, je pak skoro zázračný ze dvou důvodů. Tím prvním je perfektní tlumení otřesů a schopnost pocitové tvarové přizpůsobivosti naší dlani. Druhým je pak rekordně nízká hmotnost. Zatímco standardní gripy WCS váží v páru necelých čtyřicet gramů, tak nové SuperLogic mají jen těžko uvěřitelných devět gramů! Jsou nabízeny v řadě barevných variant, v klasickém i rozšířeném provedení s dodatkem „Ergo“, a to za cenu 490 korun.
(kad)
Při vyslovení jména společnosti AZUB Bike se většině cyklistických nadšenců automaticky vybaví lehokola a vše s nimi související. AZUB,…
Pořídit odpovídající provedení osy zadního náboje podle patek rámu je dnes nutnost, která vzhledem k několika standardům umí docela zamotat…