logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Maximum komfortu s WR Alpha

Maximum komfortu s WR Alpha

Řada Alpha patří k tomu nejlepšímu a nejlehčímu, co se dá z karbonu vyrobit, italský výrobce WR Compositi ostatně ani neumí nabízet cokoli obyčejného. O mnohém vypovídá také štítek s nápisem „Hand made in Italy“. My jsme si tentokrát vzali na mušku unikátní sedlovku WR Compositi Alpha vážící v nejběžnějším průměru 27,2 mm (a nejkratší nabízené délce) pouhopouhých 112 gramů!

Konstrukce sedlovky s cenovkou 7000 korun vsadila na jednosměrně orientovaná uhlíková vlákna s označením 1K-T1000+UHT. Z toho vyplývá klasická pohledová vrstva z efektní 1K pleteniny a neméně zásadní je také kompaktní jednodílná konstrukce se zahnutým nosníkem zámku. Tento detail je důležitý pro velmi nízkou hmotnost i pro výsledný komfort, podpořený mimo jiné rovněž 20mm přesazením zámku. Z uhlíkového kompozitu s 1K strukturou je vyrobena i minimalistická kolébka zámku, naopak dvojice odlehčených stahovacích dílců ližin je již ze slitiny hliníku Al2024. Aby toho luxusu nebylo málo, šrouby jsou titanové, přičemž zadní se stahuje standardním 4mm imbusem, přední pak plochým klíčem.

Jak již bylo naznačeno, sedlovka si klade za cíl skvělý poměr hmotnosti a tuhosti, a k tomu účinné tlumení otřesů. Na tom všem se podílí monokokové provedení s proměnnou tloušťkou stěny. Výsledek je v reálu hodně přesvědčivý a hledáte-li co nejkvalitnější sedlovku právě z důvodu navýšení komfortu jízdy, nemůžete vybrat lépe. U WR Compositi jsou zkrátka perfekcionisté a jediným omezením je zde váhový limit pro jezdce na hodnotě rovných sto kilogramů. To ale ve světě superlehkých komponentů není nic nevídaného, naopak sto kilo představuje poměrně vysokou hodnotu, do níž se vejde valná většina sportovnějších jezdců, o závodnících ani nemluvě.

Schopnost sedlovky pracovat v předozadním směru je v tomto konkrétním případě hodně nadstandardní, byť u dalších nabízených průměrů (30,9 mm a 31,6 mm) již logicky nebude tak zřetelná jako u testované 27,2mm varianty. V nabídce jsou délky 280, 340 a 400 mm, nicméně výrobce nabízí úpravu dle přání zákazníka. Vybírat je možné také z matné či lesklé povrchové úpravy a zajímavostí je třeba i štítek s výrobním číslem integrovaný přímo do stěny sedlovky.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

Retro, Pro-Flex 856 – 1996

Americká značka Pro-Flex je dnes už záležitostí pro bikové pamětníky, ve své době však patřila k úspěšným průkopníkům kompletního…

  • Datum: 18. 10. 2018
  • Kategorie: Technika

Muc-Off do všech podmínek?(test)

Anglický výrobce cyklokosmetiky, maziv a čisticích prostředků pro cyklisty nabízí řadu speciálních maziv do konkrétních podmínek. My jsme…

  • Datum: 22. 10. 2018
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru