Odlehčit svůj vysněný bike lze různě, záleží, jaký má rám a komponenty, protože kolo základní nebo střední cenové kategorie nevyžaduje pro snížení hmotnosti takové investice. Lehčí pláště nebo výplety, nějaké komponenty vyměnit za ty z vyšší řady, případně kokpit a sedlovku za karbonové, a už nám váha klesá. Ale co s dražšími koly, kde už není tolik možností ubírat na váze, případně je každý gram dolů vykoupen neadekvátně vysokou cenou? Tohle už je luxus, kde se hraje o každý detail, a pokud to s odlehčením myslí majitel vážně, už nehledí tolik na každou korunu.
Šroubky do košíku nebo objímky brzdové páky či pro uchycení kotouče jsou jednou z možností, kde ubrat. Titan totiž nabídne řešení s přibližně poloviční hmotností oproti ocelovým originálům. Ve zlatém provedení jsme dostali do ruky čtveřici šroubků A2Z rozměru M5x10 mm s rozšířenou hlavou na klíč T25. Ve zlaté barvě a za luxusní cenu 380 korun, tedy skoro stovku za šroubek. Zatímco ocelový kousek pořídíte ve „spojováku“ běžně do pěti korun, tohle je víc jak dvacetinásobek. A hmotnost? Jeden šroubek nám váha ani nezaregistrovala a celá čtveřice pak ukázala hmotnost tři gramy. Skoro nic v porovnání s ocelovými šroubky, které sice nebyly úplně shodné, ale vážily osm gramů. Za dvacetinásobnou cenu tak ušetříte jen polovinu hmotnosti, to je opravdu luxus. Jenže takhle to u odlehčování je, vždycky platí nepřímá úměra, ale ten výsledek, když se dostanete s bikem výrazně pod desetikilovou hranici, za to stojí. To je prostě luxus.
(už)
Originální tvář Selle SMP Jestli dnes můžeme o některé značce sedel jednoznačně říct, že má na první pohled jiný design, pak je to…
Čtyřka s DT Swiss Nájezd 3850 kilometrů, osazeno na celoodpruženém kole, hodně výkonný jezdec s váhou zhruba osmdesát kilogramů a po dvou…