Není to tak dlouho, co jsme testovali elektrický enduro bike s pohonem Bafang M510 a bylo to hlavně o sportovním projevu pohonu, jenž ve vyšších otáčkách dokázal opravdu slušně hrábnout do terénu. Tentokrát nám z polské servisní centrály Bafang přišlo elegantní elektrokolo s nízkým nástupem, širším obutím a schopnostmi jak na silnici, tak v lehčím terénu. Jeho srdcem je motor Bafang M410, který je úspěšným faceliftem hojně rozšířeného pohonu M400. Nejde jen o elegantnější a sportovnější vzhled motoru, ale především o jeho „odtučnění“, protože se dostal na hodnotu 3,3 kilogramu, což je o skoro 600 gramů méně, než měla čtyřstovka.
Motor nabídne krouticí moment 80 Nm, výkon 250 wattů a neměli jsme problém dosáhnout víc jak šesti set wattů v maximu. S tímhle elektrokolem teď trávíme naše redakční prázdniny, takže přijměte pár obrázků a krátké info jako ochutnávku před testem, který vyjde ve třináctém čísle na začátku září.
Motor překvapí příjemně plynulým nástupem výkonu bez nějakého rušivého kovového zvuku při záběru. Je poměrně tichý a dokáže nabídnout slušnou podporu jak při vyšší kadenci, tak v nízkých otáčkách. Není to turbodiesel nebo naopak sportovní „janek“ s brutalitou při vysoké kadenci, ale je to hodně příjemný pohon s plynulým nástupem výkonu bez nějakého vadnutí či naopak nutnosti tlačit na pedály skoro jako u kola bez motoru. Příjemné svezení, slušné nájezdy a schopnosti jak na rovinkách, tak do prudších výjezdů, to vše pak s komfortním ovladačem a velice přehledným displejem. Tohle prostě bude hodně pohodové léto, tedy mimo těžké terény a sportovní výzvy, protože M410 nám jej má jak zpříjemnit.
(red)
Nemá smysl popisovat šíři nabídky cyklistických brašen německé značky Ortlieb, jejich maximální snahu o uhlíkovou neutralitu, odolnost…
První letošní odtajněnou novinkou domácí značky je jejich celoodpružený trailbike Power Stream. Jestli myslíte, že vás e-bike neunaví a že…