Co se týče gripů, patří americká značka ODI zcela jistě mezi legendární, neřkuli kultovní. A to samé platí pro jejich model Rogue, jenž se řadí mezi jedny z nejkomfortnějších, co se tlumení týče, v segmentu lock-on gripů.
Tenhle model se 33mm průměrem úchopové části jsme již testovali, ovšem nyní jej chceme ukázat, jak dopadl po pěti letech tvrdého ježdění a jaký bude jeho další osud. Gripy s celkovou délkou 135 mm a 115mm úchopovou částí mají dvě hliníkové objímky na imbus a zátky řídítek zajištěné ve vnější objímce. Průměr jsme zmiňovali, dodejme jen cenu 690 korun a hmotnost 122 gramů. Co se týče profilace, velká plocha dílců úchopové části a hluboké širší mezery mezi nimi jsou perfektní pro jízdu bez rukavic. Úchop totiž není tak agresivní, jako u novějších modelů pro závodní sjezd či enduro. Díky výraznému tlumení grip nabídne vysoký komfort i pro delší jízdy, ovšem ne zase tak přesnou odezvu od řídítek, jako u tvrdších a štíhlejších modelů. Rogue ale má své skalní příznivce a ti na něj nedají dopustit. Průměr 33 mm sice nemusí vyhovovat každému, zvlášť jezdci s menšíma rukama volí štíhlejší kousky, ale je to legenda a navíc se slušnou životností.
I přes měkčí směs totiž testované gripy vydržely pět let používání, kdy komplet držel bez nějakého viditelného poškození, a pouze došlo k opotřebení úchopové části, kde stačilo po polovině doby používání grip přetočit a pod dlaní byl v místě kontaktu opět vysoký vzorek. Žádné trhání materiálu, jen postupný otěr a vymačkání, takže ve finále se místo nejtěsnějšího kontaktu dlaně dostalo ze 33mm průměru na hodnotu 28 mm, aniž bychom byli na plastovém tubusu. Je to ale už extrém a grip tak logicky nemůže zaručit jak dostatečné tlumení, tak především úchop, protože hrany profilů už téměř zmizely. Řešení je pak poměrně levné, protože lze zakoupit nové gripy za 390 korun, tedy jen středovou část bez hliníkových objímek. Ty jsme totiž použili z původních letitých gripů a úspora tří stovek se nijak neprojevila na kvalitě spoje středového tubusu s objímkami. Navíc jsou v ceně nových „tubusů“ i vnější zátky řídítek. Po letech tak lze legendární „odyny“ oživit za rozumnou cenu a zase si užívat plnohodnotný úchop.
(už)
Sedla legendární anglické firmy Brooks vždycky spoléhala na přírodní materiál a dokonale zpracovaná kůže spolu s měděnými nýty vždycky…
Když jsme v jedenáctém letošním vydání představili dvanáctirychlostní sadu SunRace s přehazovačkou MX60 a kazetou MZ90 s rozsahem 11-50…